|
|
iT فـنـاوری اطـلاعـات
|
|
فیزیک,ریاضی و آمار
|
|
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
|
|
مـدیــریـت
|
|
پایان نامه مدیریت اجرائی
|
|
پایان نامه کلیه گرایش ها
|
|
مقاله فارسی
|
|
کارآموزی
|
|
مقاله انگلیسی
|
|
مقاله انگلیسی با ترجمه
|
|
پاورپوینت
|
|
مقالات رایگان
|
|
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
|
|
مهندسی آب , توسعه
|
|
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
|
|
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
|
|
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
|
|
نـفت , گـاز , پتروشیمی
|
|
هنـر,گرافیک,بازیگری
|
|
کامپیوتر , شبکه
|
|
کشاورزی,امور دامی,طیور
|
|
پروژه مالی رشته حسابداری
|
|
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
|
|
پروژه آماده برنامه نویسی
|
|
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
|
|
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
|
|
تـربیـت بـدنـی,ورزش
|
|
حــقـــوق,فــقـه
|
|
حسابـداری,اقتـصـاد
|
|
خودرو سازی
|
|
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
|
|
روانـشناسی,علوم تـربیتی
|
|
رشته صنایع غذائی
|
|
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
|
|
زیست شناسی
|
|
زبـان,ادبیــات
|
|
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
|
|
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
|
|
عمران,معماری,شهرسازی
|
|
روابط عمومی ، ارتباطات
|
|
|
|
|
|
پشتیبانی سایت(
پورهادی ) |
09361810592 |
|
ساعات
پاسخگوئی |
8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30 |
|
سامانه پیام کوتاه |
1293
2040 5000 |
|
|
|
|
آخرین به روزرسانی
آخرین به روزرسانی:
|
|
|
|
نظرات کاربران
(0 پست)
|
در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید |
|
# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
|
|
قیمت:
۲۷,۸۰۰ تومان
|
موجود در انبار:
بله
|
|
|
فهرست
فصل اول، كليات 1
مقدمه 1
1-1- بيان مسأله پژوهش 2
1-2- قلمرو پژوهش (زماني و مكاني) 3
1-3- اهميت موضوع و انگيزه انتخاب آن 4
1-4- هدفهاي پژوهش 5
1-5- سوالهاي پژوهش 6
1-6- معرفي متغيرها 8
1-7- تعريف واژهها 9
1-8- تعريف عملياتي متغيرها 12
1-9- روش پژوهش 13
1-10- ساختار گزارش 14
فصل دوم، مباني نظري 15
مقدمه 15
2-1- فرهنگ سازماني 15
2-1-1- مفهوم فرهنگ 15
2-1-2- تعريف فرهنگ سازماني 16
2-1-3- ضرورت پرداختن به مقوله فرهنگ سازماني 18
2-1-4- كاركردهاي فرهنگ سازماني 20
2-1-5- الگوها، نوعها يا سطوح مختلف فرهنگ سازماني 21
2-1-5-1- نوعشناسي كوئين و روهرباف ( 1983) و كوئين (1988) 21
2-1-5-2- مدل شناختي (سطوح) فرهنگ سازماني ـ ادگار شاين (1985) 22
2-1-5-3- نوعشناسي كوك و زومال ( 1993) 24
2-1-5-4- نوعشناسي تائونو ككاله ( 1998) 26
2-1-5-5- مدل ويژگيهاي فرهنگ سازماني دانيل دنيسون و انيل ميشرا (1995) 28
2-1-5-6- ابعاد فرهنگ سازماني از ديدگاه گيرت هافستد 29
2-1-5-7- مدل ويژگيهاي فرهنگ سازماني استيفن رابينز 29
2-1-5-8- مدل تقسيمبندي فرهنگ سازماني كوئين و مك گراث 30
2-2- نظام كيفيت و اثربخشي آن 31
2-2-1- مروري بر استانداردهاي سري ايزو 9000 32
2-2-2- مروري بر پژوهشهاي به عمل آمده در خصوص اثربخشي استانداردهاي سري ايزو 9000 34
2-2-2-1- مخالفان اثربخشي استانداردهاي نظام كيفيت سري ايزو 9000 34
2-2-3- نقش فرهنگ سازماني در اثربخشي نظامهاي مديريت 37
2-2-3-1- مروري بر پژوهشهاي به عمل آمده در ارتباط با فرهنگ سازماني 39
2-2-3-1-1- پژوهشهاي گيرت هافستد در زمينه اندازهگيري فرهنگ سازماني 39
2-2-3-1-2- پژوهشهاي GLOBEدر زمينه مقايسه فرهنگ اجتماعي 40
2-2-3-1-3-پژوهشهاي برودفوت و اشكنسي در زمينه اندازهگيري ابعاد فرهنگ سازماني 41
2-2-4- نتيجهگيري در مورد نقش فرهنگ سازماني در اثربخشي نظامهاي مديريت كيفيت 44
2-3- معرفي شركت سهامي برق منطقهاي مازندران 45
2-3-1-تاريخچه برق مازندران 45
2-3-2-خلاصه وضعيت برق مازندران در فروردين ماه سال 1382 46
فصل سوم، روش پژوهش 47
3-1-تعريف روش پژوهش 47
3-2- جامعه آماري و گروه نمونه مورد مطالعه 47
3-2-1- خصوصيات جامعه آماري 47
3-2-2- برآورد حجم گروه نمونه 47
3-3- ابزار پژوهش 48
3-3-1- ابزار اندازهگيري فرهنگ سازماني برودفوت و اشكنسي 49
3-3-2- ابزار سنجش گرايش به اثربخشي نظام كيفيت 50
3-3-3- اعتبار و روائي اندازهها 51
3-3-3-1-اعتباريابي مقياسهاي فرهنگ سازماني و اثربخشي نظام كيفيت 51
3-3-3-2- رواسازي مقياسهاي فرهنگ سازماني و اثربخشي نظام كيفيت 52
3-4- طرح پژوهش و روشهاي تجزيه و تحليل دادهها 53
3-4-1-تحليل واريانس 53
3-4-2- آزمون HSD توكي 54
3-4-3- ضريب همبستگي گشتاوري پيرسون 54
فصل چهارم، تجزیه و تحلیل يافتههاي پژوهش 55
4-1- تحليل توصيفي دادهها 55
4-1-1- توصيف متغيرهاي زمينهاي 55
4-1-1-1- توزيع سني پاسخگويان 55
4-1-1-2 - توزيع سابقه خدمت 56
4-1-1-3 - تحصيلات 56
4-1-1-4 - بخش مشاغل 57
4-1-1-5 - واحدهاي سازماني 57
4-1-1-6 - پست سازماني 58
4-1-2- توصيف دادههاي مربوط به ويژگيها (ابعاد) فرهنگ سازماني 58
4-1-2-1- ويژگي كلي فرهنگ سازماني 59
4-1-2-2 – ويژگيهاي فرهنگ سازماني 59
4-1-2-3 – ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت به تفكيك واحدهاي سازماني 60
4-1-2-4 - ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت به تفكيك پست سازماني 62
4-1-2-5 - ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت به تفكيك تحصيلات 63
4-1-2-6 – ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت به تفكيك بخش مشاغل 64
4-1-3- توصيف دادههاي مربوط به نگرش كاربران داخلي نظام تضمين كيفيت نسبت به اثربخشي آن 66
4-1-3-1- نگرش كلي كاربران نظام تضمين كيفيت 66
4-1-3-2 – نگرش كاربران داخلي نظام كيفيت در مورد اثربخشي آن به تفكيك واحدهاي سازماني 67
4-1-3-4 – نگرش كاربران داخلي نظام كيفيت در مورد اثربخشي آن به تفكيك پست سازماني 68
4-1-3-5 – نگرش كاربران داخلي نظام كيفيت در مورد اثربخشي آن به تفكيك تحصيلات 69
4-1-3-6 – نگرش كاربران داخلي نظام كيفيت در مورد اثربخشي آن به تفكيك بخش مشاغل 70
4-1-4- توصيف همبستگي ميان متغيرها 71
4-2- تحليل و آزمون فرضيههاي پژوهش 72
4-2-1- فرضيههاي مربوط به ويژگيهاي فرهنگ سازماني 72
4-3- مقايسه ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت برق منطقهاي مازندران با نتايج سازمانهاي استراليايي و فنلاندي 92
فصل پنجم، خلاصه ،نتيجهگيري و پيشنهادها 94
5-1- خلاصه 94
5-2- نتيجهگيري 95
5-2-1- ويژگيهاي فرهنگ سازماني در شركت برق منطقهاي مازندران 95
5-2-2- نگرش كاربران داخلي در مورد اثربخشي نظام كيفيت 96
5-2-3- رابطه بين ويژگيهاي فرهنگ سازماني و نگرش كاربران داخلي در مورد اثربخشي نظام كيفيت 97
5-3- پيشنهادات 98
5-3-1- پيشنهادات كلي 98
5-3-2- پيشنهادات خاص 100
فهرست منابع و مآخذ 101
فهرست نگارهها:
نگاره2-1 چهار كاركرد فرهنگ سازماني 20
نگاره2-2 مدل فرهنگ سازماني كوئين (1988) 22
نگاره2-3 سطوح فرهنگ (شاين، 1992،17) 22
نگاره2-4 سطوح فرهنگ و تعامل آنها 23
نگاره2-5 نمودار ترسيمي تئوري همانندي/ ناهمانندي فرهنگ كار تائونو ككاله (1998) 27
نگاره2-6 مدل اندازهگيري فرهنگ سازماني دنيسون (2000) 28
نگاره2-7 مدل زيربنائي استاندارد ايزو9000 35
نگاره2-8 - عواملي كه در اثربخشي سازمان نقش دارند 37
نگاره4-1 ( توزيع فراواني سن پاسخگويان) 55
نگاره4-2 ( توزيع فراواني سابقه خدمت پاسخگويان) 56
نگاره4-3 ( فراواني تحصيلات پاسخگويان) 56
نگاره 4-4 ( توزيع فراواني بخش مشاغل پاسخگويان) 57
نگاره 4-5 ( توزيع فراواني واحد سازماني پاسخگويان) 57
نگاره 4-6 ( توزيع فراواني پست سازماني پاسخگويان) 58
نگاره4-7 نمودار جعبهاي ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت برق منطقه اي مازندران 60
نگاره 4-8- نمودار جعبهاي ويژگي فرهنگ سازماني شركت به تفكيك واحدها 61
نگاره 4-9- نمودار جعبهاي نگرش به اثربخشي نظام كيفيت به تفكيك واحد سازماني 67
نگاره 4-10- نمودار جعبهاي نگرش به اثربخشي نظام تضمين كيفيت به تفكيك پست سازماني 68
نگاره 4-11- نمودار جعبهاي نگرش كاربران داخلي در مورد اثربخشي نظام تضمين كيفيت به تفكيك تحصيلات 69
نگاره 4-12- نمودار جعبهاي نگرش كاربران داخلي در مورد اثربخشي نظام تضمين كيفيت به تفكيك بخش مشاغل 70
فهرست جداول:
جدول2-1 دستهبندي تعاريف فرهنگ سازماني 16
جدول2-2 نوعشناسي فرهنگ سازماني از نظر كوك و زومال (1993) 25
جدول2-3 ويژگيهاي چهارگانه فرهنگ سازماني دنيسون 28
جدول2-4 تقسيمبندي كوئين و مكگراث از فرهنگهاي سازماني 30
جدول2-5 - عناصر بيستگانه ايزو كه در سريهاي ايزو 9001، 9002 و 9003 يافت ميشوند 33
جدول2-6 مقايسه «وضعيت موجود» فرهنگ اجتماعي در: ايران، كويت، تركيه، قطر و رتبهبندي درون كشورها** 41
جدول2-7 فهرست ابزارهاي هيجدهگانه مورد استفاده در ساخت ابزار فرهنگ سازماني برودفوت و اشكنسي موسوم به OCP 42
جدول3-1 كليد نمرهگذاري ابزار فرهنگ سازماني برودفوت و اشكنسي 50
جدول3-2 اعتبار پرسشنامههاي مورد استفاده در پژوهش حاضر 52
جدول4-1- جايگاه شركت برق منطقهاي مازندران از لحاظ ويژگي فرهنگ سازماني 59
جدول4-2 ميانگين ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت برق منطقهاي مازندران به ترتيب قوت و ضعف آن 60
جدول4-3 مقايسه نمرات كل فرهنگ سازماني شركت به تفكيك واحدها 61
جدول4-4 مقايسه نمرات ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت به تفكيك واحدهاي سازماني 62
جدول4-5 مقايسه نمرات ويژگيهاي فرهنگ سازماني به تفكيك پست سازماني 63
جدول4-6 مقايسه نمرات ويژگيهاي فرهنگ سازماني به تفكيك تحصيلات 64
جدول4-7 مقايسه نمرات ويژگيهاي فرهنگ سازماني به تفكيك بخش مشاغل 65
جدول 4-8- مقياس تعيين نگرش كاربران داخلي نسبت به اثربخشي نظام كيفيت 66
جدول4-9 مقايسه نمرات نگرش به اثربخشي نظام كيفيت به تفكيك واحدها 67
جدول4-10 مقايسه نمرات نگرش به اثربخشي نظام كيفيت به تفكيك پست سازماني 68
جدول4-11 مقايسه نمرات نگرش كاربران داخلي نسبت به اثربخشي نظام كيفيت به تفكيك تحصيلات 69
جدول4-12 مقايسه نمرات نگرش كاربران داخلي در مورد اثربخشي نظام كيفيت به تفكيك بخش مشاغل 70
جدول4-13 ضرايب همبستگي نمره كل فرهنگ سازماني با ويژگيهاي دهگانه 71
جدول4-14- مقايسه همبستگي بين ويژگيها (ابعاد) دهگانه فرهنگ سازماني 71
جدول4-15 آزمون تحليل واريانس نمره كل فرهنگ سازماني به تفكيك واحدهاي سازماني 72
جدول4-16 آزمون تحليل واريانس ويژگيهاي فرهنگ سازماني(به تفكيك) 73
جدول 4-17 آزمون HSD توكي 74
جدول 4-18 آزمون تحليل واريانس نمره كل فرهنگ سازماني (به تفكيك پست سازماني) 75
جدول 4-19 آزمون HSD توكي 75
جدول 4-20 آزمون تحليل واريانس ويژگيهاي فرهنگ سازماني(تحصيلات) 76
جدول 4-21 آزمون HSD توكي 76
ادامه جدول 4-21 آزمون HSD توكي 77
جدول 4-22 آزمون تحليل واريانس ويژگيهاي فرهنگ سازماني(بخش مشاغل) 77
جدول 4-23 آزمون HSD توكي 78
جدول 4-24 آزمون تحليل واريانس نگرش كاربران داخلي در مورد اثربخشي نظام كيفيت (واحدها) 79
جدول 4-25 آزمون توكي 79
ادامه جدول 4-25 80
جدول 4-26 آزمون تحليل واريانس نگرش كاربران داخلي در مورد اثربخشي(پست سازماني) 81
جدول 4-27 آزمون تحليل واريانس نگرش كاربران داخلي در مورد اثربخشي نظام كيفيت (تحصيلات) 82
جدول 4-28 آزمون تحليل واريانس نگرش كاربران داخلي در مورد اثربخشي نظام كيفيت (بخش مشاغل) 82
جدول 4-29 ضريب و آزمون همبستگي متغيرهاي اصلي پژوهش 84
جدول 4-30 ضريب و آزمون همبستگي نگرش به اثربخشي نظام كيفيت و ويژگي رهبري 85
جدول 4-31 ضريب و آزمون همبستگي نگرش به اثربخشي نظام كيفيت و ويژگي ساختار 86
جدول 4-32 ضريب و آزمون همبستگي نگرش به اثربخشي نظام كيفيت و ويژگي نوآوري 86
جدول 4-33 ضريب و آزمون همبستگي نگرش به اثربخشي نظام كيفيت و ويژگي عملكرد شغلي 87
جدول 4-34 ضريب و آزمون همبستگي نگرش به اثربخشي نظام كيفيت و ويژگي برنامهريزي 88
جدول 4-35 ضريب و آزمون همبستگي نگرش به اثربخشي نظام كيفيت و ويژگي ارتباطات 89
جدول 4-36 ضريب و آزمون همبستگي نگرش به اثربخشي نظام كيفيت و ويژگي محيط 89
جدول 4-37 ضريب و آزمون همبستگي نگرش به اثربخشي نظام كيفيت و ويژگي انسانگرايي 90
جدول 4-38 ضريب و آزمون همبستگي نگرش به اثربخشي نظام كيفيت و ويژگي توسعه فردي 91
جدول 4-39 ضريب و آزمون همبستگي نگرش به اثربخشي و ويژگي جامعهپذيري 91
جدول 4-40- مقايسه ابعاد فرهنگ سازماني در نمونههاي ايران و استراليا 93
جدول4-41 مقايسه ابعاد فرهنگ سازماني در نمونههاي ايران و فنلاند 93
جدول 5-1- رابطه ويژگيها (ابعاد) فرهنگ سازماني و نگرش كاربران داخلي نسبت به اثربخشي نظام كيفيت 97
چكيده :
به منظور آگاهي از ويژگيها (ابعاد) فرهنگ سازماني، اثربخشي نظام تضمين كيفيت از ديد كاربران داخلي نظام كيفيت و رابطه ميان اين دو در شركت برق منطقهاي مازندران، نمونهاي تصادفي از معاونين، مديران، كارشناسان و تكنيسينهاي شركت (104n= ) با استفاده از روش تحقيق پيمايشي و ابزار پرسشنامه مورد بررسي قرارگرفت. چارچوب نظري اين پژوهش را تئوري شناختي فرهنگ سازماني ادگار شاين (1990)، نوعشناسي فرهنگي تائونو ككاله (1998) و ابزار«اندازهگيري فرهنگ سازماني برودفوت و اشكنسي» (1994) تشكيل ميدهد. جهت جمعآوري دادههاي مورد نياز، از دو پرسشنامه مجزا استفاده شده است. ابزار اندازهگيري ويژگيهاي فرهنگ سازماني پس از ترجمه متن انگليسي و انجام آزمونهاي مقدماتي، براي اولين بار (در كشور) در اين پژوهش مورد استفاده قرار ميگيرد. پرسشنامه دوم به منظور تعيين نگرش كاربران داخلي نظام كيفيت (معاونين، مديران، كارشناسان و تكنيسينهاي) در مورد اثربخشي نظام تضمين كيفيت توسط پژوهشگر طراحي و پس از انجام بررسيهاي مقدماتي مورد استفاده قرار گرفته است. هر دو ابزار، از اعتبار بالا و روايي مطلوبي برخوردارند. در ارتباط با ويژگيهاي فرهنگ سازماني، نگرش كاربران داخلي نسبت به اثربخشي نظام كيفيت و رابطه ميان آنها، سه پرسش اصلي و18 پرسش فرعي مطرح و مورد بررسي و آزمون قرار گرفت. قويترين ويژگي فرهنگ سازماني (در قلمرو مكاني و زماني پژوهش) وجود باورها و ارزشهاي موصوف به «برنامهريزي» و «رهبري» و ضعيفترين آن بيتوجهي به عناصر فرهنگي «انسانگرايي محيطكار» و«نوآوري» بوده است. به گونه كلي، از ديد كاربران داخلي، نظام تضمين كيفيت موجود نسبتاً اثربخش (در حد ميانه) ارزيابي شد اما واحدها و سطوح مختلف سازماني، نگرش متفاوت معنيداري به اين موضوع داشتهاند. به طوري كه معاونت انتقال بيشترين و معاونت طرح و توسعه كمترين ميزان موافقت را نسبت به اثربخش بودن نظام تضمين كيفيت موجود نشان دادهاند. تأثير چهار متغير مداخله كننده: واحد سازماني، پست سازماني، تحصيلات و بخش مشاغل در ويژگيهاي فرهنگ سازماني و نگرش كاربران داخلي نظام كيفيت مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار گرفت. جهت آزمون آماري فرضيههاي پژوهش از ضريب همبستگي گشتاوري پيرسون و آزمون معنيداري آن، تحليل واريانس يك عامله (ANOVA) و آزمون HSD توكي استفاده شده است. نتايج آزمون مبين وجود همبستگي مثبت معنيدار بين ويژگيهاي فرهنگ سازماني و نگرش كاربران داخلي نسبت به اثربخشي نظام تضمين كيفيت (559/0) و وجود تفاوت معنيدار در برخي از ويژگيهاي فرهنگ سازماني و نگرش كاربران داخلي نسبت به اثربخشي نظام كيفيت بوده است.
|
|
آیا در رابطه با بررسي و تجزيه وتحليل ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت برق منطقهاي مازندران و تأثير آن بر اثربخشي نظام كيفيت.از ديد كاربران داخلي سوالی دارید؟
برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.
|
|
|
|
|
پرداخت آنلاین
سايت تحقيق سرا
توسط
|
|
|
انجام میشود
.
|
پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی
کشور
|
|
|
|