محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
پایان نامه مدیریت اجرائی
پایان نامه کلیه گرایش ها
مقاله فارسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09361810592

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روزرسانی

آخرین به روزرسانی:



صفحه اصلی / مـدیــریـت / پایان نامه کلیه گرایش ها
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

بررسی کارایی مالی و بهره وری آموزشی مراکز آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 8)

نظرات کاربران (0 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۲۰,۰۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 100 صفحه
نوع فایل ارسالی:
توضیحات: مربوط به رشته مديريت مالی
کد محصول : pn469

فهرست

چکیده تحقیق . الف
فصل اول – کلیات تحقیق
1-1- مقدمه  2
2-1- بیان مسئله . 2
3-1- ضرورت انجام تحقیق . 3
4-1- هدف های تحقیق . 5
5-1- سوالات تحقیق  5
6-1- روش تحقیق  6
7-1- تعریف واژگان کلیدی تحقیق . 6
8-1- ساختار تحقیق . 7

فصل دوم – مبانی نظری و پیشینه تحقیق
1-2- مقدمه  9
2-2- تاریخچه تشکیل موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت آب و برق . 9
3-2- مفهوم ارزیابی عملکرد . 11
4-2- مبانی حاکم بر نظام ارزیابی عملکرد . 12
1-4-2- از دیدگاه مبانی ارزشی اسلام  12
1-1-4-2- جلوگیری از خطا . 12
2-1-4-2- پیشگیری از فساد . 12
3-1-4-2-جلوگیری از ضایع شدن منابع و امکانات  13
4-1-4-2- انتخاب احسن در برنامه ریزیها و سیاست گذاریها  14
2-4-2- از دیدگاه علم مدیریت  15
1-2-4-2- ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری . 15
2-2-4-2- تصمیم گیری بهتر  16
3-2-4-2- جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای پاسخگوئی . 16
4-2-4-2- مشارکت عمومی کارکنان . 16
5-2-4-2- ایجاد امکان مقایسه و رقابت سالم  17
6-2-4-2- تقویت روحیه کارکنان . 17
7-2-4-2- کمک به توسعه . 17
8-2-4-2- دستیابی به راه حلهای جدید متناسب . 18
5-2- الگوهای ارزیابی عملکرد در سازمانهای عمومی  18
1-5-2- الگوی فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) . 19
2-5-2- الگوی کارت امتیاز متوازن (BSC) . 19
3-5-2- الگوی تحلیل پوششی داده ها (DEA) . 20
4-5-2- الگوی برنامه ریزی آرمانی (مدل GP)  20
5-5-2- الگوی بنچ ماركینگ . 21
6-5-2- مدل ارزشیابی توانمند ساز  22
7-5-2- مدل SCOR برای اندازه گیری عملکرد . 22
8-5-2- مدل ارزیابی متوازن (BE) . 23
9-5-2- روش ABC  23
10-5-2- اندازه گیری عملکرد کلیدی (CPM)  24
11-5-2- مدل اندازه گیری کارت امتیاز پاسخگوئی (ASC)  24
12-5-2- الگوی تعالی سازمان (EFQM)  24
6-2- تشریح مدل تحلیل پوششی داده ها (DEA) در اندازه گیری عملکرد کارایی 25
.1-6-2- تئوری تولید در اقتصاد خرد . 26
.2-6-2- مدل تحلیل پوششی داده ها  28
.1-2-6-2- مدل بازدهی ثابت نسبت به مقیاس (CRS)  29
.2-2-6-2- مدل بازدهی متغیر نسبت به مقیاس (VRS) . 34
.3-2-6-2- مدل پویای تحلیل پوششی داده ها (ارزیابی پویا)  37
.4-2-6-2- ویژگی ها و قابلیت های کاربردی مدل DEA . 40
7-2- مروری بر مطالعات انجام یافته . 42

فصل سوم – روش شناسی تحقیق
1-3- مقدمه  45
2-3- روش تحقیق  45
3-3- جامعه آماری  45
4-3- ابزار گردآوری اطلاعات  45
5-3- مدل تحقیق  46
.1-5-3- روش تحلیل پوششی داده ها (DEA)  46
.2-5-3- شاخص مالم کوئیست  49
6-3- متغیرهای استفاده شده در تحقیق . 51

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
1-4- مقدمه  53
2-4- سنجش کارایی مراکز آموزش به روش DEA  .53
1-2-4- مدل CRS (بازده ثابت نسبت به مقیاس) با گرایش حداقل سازی نهاده  53
3-4- تجزیه و تحلیل روند بهره وری مراکز آموزشی موسسه و علل تغییرات آن . 63
1-3-4- میانگین تغییرات بهره وری مراکز آموزشی موسسه و علل تغییرات آن  63
2-3-4- تغییرات سالانه بهره وری مراکز آموزشی موسسه و علل تغییرات آن  67
3-3-4- روند تغییرات بهره وری موسسه و علل تغییرات آن به تفکیک مراکز آموزشی71
4-4- ارزیابی سوالات تحقیق و نتایج حاصله . 86
5-4- محدودیت تحقیق . 89

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5- مقدمه  90
2-5- مروری بر خطوط کلی تحقیق و سوالات محوری  90
3-5- نتیجه گیری و یافته های مهم تحقیق . 91
4-5- پیشنهادات  93
منابع و ماخذ . 95

فهرست اشکال،نمودارها و جداول:
شكل 1-2: الگوي تعالي سازمان( EFQM) 25
شكل 2-2: تابع توليد مرزي 27
نمودار1-4:ميزان كارايي مراكز آموزشي موسسه در سال 1380 55
نمودار 2-4 : میزان کارآیی مراکز آموزش موسسه در سال 1381 56
نمودار 3-4 : میزان کارآیی مراکز آموزشی موسسه در سال 1382 57
نمودار 4-4 : میزان کارآیی مراکز آموزش موسسه در سال 1383 58
نمودار 5-4 : روند میانگین کارآیی مراکز آموزشی موسسه طی چهار سال مورد مطالعه 58
نمودار 6-4 : کارآیی مراکز آموزشی موسسه در سال 1380 در حالت بازده متغیر نسبت به مقیاس 60
نمودار 7-4 : کارآیی مراکز آموزشی موسسه در سال 1381 در حالت بازده متغیر نسبت به مقیاس 60
نمودار 8-4 : کارآیی مراکز آموزشی موسسه در سال 1382 در حالت بازده متغیر نسبت به مقیاس 61
نمودار 9-4 : کارآیی مراکز آموزشی موسسه در سال 1383 در حالت بازده متغیر نسبت به مقیاس 62
نمودار 10-4 : روند میانگین کارآیی مراکز آموزشی موسسه طی چهار سال موردمطالعه (مدل VRS) 63
نمودار 11-4: ميانگين تغييرات بهره‌وري مراكز آموزشي موسسه طي سال‌هاي 83-1380  به تفكيك مراكز 66
نمودار 12-4: ميانگين تغييرات تكنولوژيكي مراكز آموزشي موسسه طي سال‌هاي 83-1380  به تفكيك مراكز 67
نمودار 13-4: ميانگين تغييرات كارايي مديريت مراكز آموزشي موسسه طي سال‌هاي 83-1380  به تفكيك مراكز 67
نمودار 14-4: ميانگين تغييرات كارايي مقياس مراكز آموزشي موسسه طي سال‌هاي 83-1380  به تفكيك مراكز 68
نمودار 15-4: تغييرات سالانه بهره‌وري كل مراكز آموزشي موسسه طي سال‌هاي 83-1380 70
نمودار 16-4: تغييرات سالانه سطح تكنولوژي مراكز آموزشي موسسه طي سال‌هاي 83-1380 71
نمودار 17-4: تغييرات سالانه كارايي مديريت مراكز آموزشي موسسه طي سال‌هاي 83-1380 72
نمودار 18-4: تغييرات سالانه كارايي مقياس مراكز آموزشي موسسه طي سال‌هاي 83-1380 72
نمودار 19-4: روند بهره‌وري كل مركز آموزش آذربايجان در سال‌هاي 83-1380 74
نمودار 20-4: تغييرات تكنولوژيكي مركز آموزش آذربايجان در سال‌هاي 83-1380 75
نمودار 21-4: تغييرات كارايي مديريت مركز آموزش آذربايجان در سال‌هاي 83-1380 75
نمودار 22-4: تغييرات كارايي مقياس مركز آموزش آذربايجان در سال‌هاي 83-1380 76
نمودار 23-4: تغييرات بهره‌وري كل مركز آموزش غرب در سال‌هاي 83-1380 78
نمودار 24-4: تغييرات تكنولوژيكي مركز آموزش غرب در سال‌هاي 83-1380 78
نمودار 25-4: تغييرات كارايي مديريت مركز آموزش غرب در سال‌هاي 83-1380 79
نمودار 26-4: تغييرات كارايي مقياس مركز آموزش غرب در سال‌هاي 83-1380 79
نمودار 27-4: تغييرات بهره‌وري كل مركز آموزش فارس در سال‌هاي 83-1380 81
نمودار 28-4: تغييرات تكنولوژيكي مركز آموزش فارس در سال‌هاي 83-1380 82
نمودار 29-4: تغييرات كارايي مديريت مركز آموزش فارس در سال‌هاي 83-1380 82
نمودار 30-4: تغييرات كارايي مقياس مركز آموزش فارس در سال‌هاي 83-1380 83
نمودار 31-4: تغييرات بهره‌وري كل مركز آموزش اصفهان در سال‌هاي 83-1380 85
نمودار 32-4: تغييرات تكنولوژيكي مركز آموزش اصفهان در سال‌هاي 83-1380 85
نمودار 33-4: تغييرات كارايي مديريت مركز آموزش اصفهان در سال‌هاي 83-1380 86
نمودار 34-4: تغييرات كارايي مقياس مركز آموزش اصفهان در سال‌هاي 83-1380 86
نمودار 35-4: تغييرات بهره‌وري كل مركز آموزش خراسان در سال‌هاي 83-1380 88
نمودار 36-4: تغييرات تكنولوژيكي مركز آموزش خراسان در سال‌هاي 83-1380 89
نمودار 37-4: تغييرات كارايي مديريت مركز آموزش خراسان در سال‌هاي 83-1380 89
نمودار 38-4: تغييرات كارايي مقياس مركز آموزش خراسان در سال‌هاي 83-1380 90
جدول 1-4: اطلاعات مربوط به ورودي و خروجي مراكز آموزشي موسسه آموزش عالي علمي كاربردي صنعت آب و برق (به ميليون ريال) 54
جدول 2-4: ميزان كارايي مراكز در حالت بازده ثابت به مقياس و بر مبناي حداقل‌سازي نهاده‌ها طي سالهاي 83-80 55
جدول 3-4 : کارآیی مراکز آموزشی موسسه در حالت بازده متغیر نسبت به مقیاس و بر مبنای حداقل سازی نهاده ها طی سالهای 83-80  59
جدول 4-4: ميانگين تغييرات بهره‌وري مراكز آموزشي موسسه و علل تغييرات آنها به تفكيك مراكز طي سال‌هاي 83-138065
جدول 5-4: روند تغييرات بهره‌وري كل مراكز آموزشي موسسه و علل تغييرات آن طي سال‌هاي 83-80 69
جدول 6-4: تغييرات بهره‌وري مركز آموزش آذربايجان علل تغييرات آن طي سال‌هاي 83-138073
جدول 7-4: روند بهره‌وري مركز آموزش غرب و علل تغييرات آن در سال‌هاي 83-1380.77
جدول 8-4: تغييرات بهره‌وري كل مركز آموزش فارس و علل تغييرات آن در سال‌هاي 83-1380 80
جدول 9-4: تغييرات بهره‌وري كل مركز آموزش اصفهان و علل تغييرات آن در سال‌هاي 83-1380..84
جدول 10-4: تغييرات بهره‌وري مركز آموزش خراسان و علل تغييرات آن در سال‌هاي 83-1380 87


چکیده :
ارزیابی و بررسی عملکرد بخشهای مختلف اقتصادی و آموزشی بویژه بخش عمومی از جمله مسائل مهمی است که امروزه توجه بسیاری از محققان را به خود جلب نموده است و با توجه به اینکه در سالهای اخیر در کشورمان بحث تخصیص بهینه منابع موجود و بدست آوردن 5/2 درصد از رشد اقتصادی از طریق ارتقاء بهره وری مطرح شده ، بررسی عملکرد بحثهای مختلف ، به ویژه بخشهایی با ساختار دولتی بیش از پیش ضرورت یافته است تحقیق حاضر تلاشی در جهت بررسی عوامل موثر در عملکرد مالی و آموزشی مراکز آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق است
هدف اصلی تحقیق ، مطالعه عملکرد مالی و آموزشی مراکز آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق کشور است و همچنین این تحقیق درصدد یافتن پاسخ این سوال اصلی است که «روند عملکرد مالی و آموزشی مراکز آموزشی عالی علمی کابردی صنعت آب و برق چگونه است و علل تغییرات آن کدامند؟»
روش تحقیق نیز از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از حیث روش از نوع تحقیقات اسنادی و توصیفی محسوب می شود و اطلاعات مورد نیاز از طریق مطالعه اسنادی و کتابخانه ای جمع آوری شده و یا استفاده از نرم افزار DEAP مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
روش DEA که عمدتاً به عنوان روش اندازه گیری کارایی در جهان شناخته شده است در حین اندازه گیری کارایی نوع بازده نسبت به مقیاس تولید را نیز به تفکیک برای بنگاهها ارائه می نماید در این روش ، واحدهایی که بر طبق اصول هزینه (کارا) فعالیت می نمایند ، بر روی تابع تولید یکسان قرار می گیرند و برای آنها میزان کارایی صددرصد و یا مساوی عدد یک اعلام می گردد و واحدهایی که از کارایی پایینی برخوردار هستند پایین تر از تابع تولید یکسان قرار می گیرند و میزان کارایی آنها کمتر از عدد یک و یا صددرصد می باشد مدل DEA هم بر مبنای حداقل سازی عوامل تولید با فرض بازده ثابت نسبت به مقیاس (CRS) و بازده متغیر نسبت به مقیاس (VRS) قابل اجرا است که در تحقیق حاضر از هر دو روش استفاده شده است با توجه به داده های (نهاده ها) مدل (1- تعداد کارکنان 2- هزینه های جاری 3- هزینه های سرمایه گذاری) و ستانده های مدل (1- نفرماه آموزشی دوره های کوتاه مدت 2- نفرماه آموزشی دوره های بلند مدت) پس از تجزیه و تحلیل به روش DEA نتایج زیر با توجه به سوالات تحقیق بدست آمده است.
سوال 1) عملکرد (کارایی) مراکز تحت پوشش موسسه آموزشی عالی علمی – کاربردی صنعت آب و برق چگونه است؟
نتایج بدست آمده حاکی از آن است که در حالت بازده ثابت نسبت به مقیاس فقط مرکز آموزشی غرب (کرمانشاه) دارای کارایی فنی یک بوده و سایر مراکز با عدم کارایی مواجه شده اند.
در حالت بازده متغیر نسبت به مقیاس مراکز آموزشی آذربایجان ، غرب و فارس دارای کارایی فنی یک بوده و مراکز خراسان و اصفهان به ترتیب با 95% و 93% با عدم کارایی مواجه می باشند.
سوال 2) روند عملکرد (کارایی) مراکز آموزشی طی چهار سال (1383-1380) چگونه بوده است.
نتایج نشان می دهد درحالت بازده ثابت نسبت به مقیاس روند عملکرد مرکز آموزشی غرب در حالت کارایی 100درصد ثابت بوده و مرکز آذربایجان در سالهای 80 و 81 و 83 در حالت 100 درصد کارائی و فقط در سال 82 با 4% کاهش به 96% رسیده است و کارائی مراکز فارس و اصفهان نسبت به سال 80 کاهش  داشته و مرکز خراسان فقط در سال 81 بهتر از سایر سالها بوده است.
و در حالت بازده متغیر نسبت به مقیاس روند کارایی سه مرکز آذربایجان ، غرب ، فارس با مقدار 100 درصد طی چهار سال ثابت بوده ولی کارایی مراکز اصفهان و خراسان طی سالهای اخیر کاهش نشان می دهد.
سوال 3) روند بهره وری مراکز آموزشی چگونه بوده است و علل تغییرات آنها کدامند؟
نتایج بدست آمده نشان می دهند در دوره مورد مطالعه کلیه مراکز آموزشی ، با افت بهره وری مواجه شده اند که بیشترین کاهش بهره وری با 22 درصد به مرکز خراسان (78%) و کمترین کاهش بهره وری با 10 درصد به مرکز غرب (90%) اختصاص دارد در بررسی علل تغییرات بهره وری نتایج بدست آمده نشان می دهند در مراکز اذربایجان و غرب علت اصلی کاهش بهره وری ، افت تکنولوژی است و این مراکز از نظر کارایی مدیریت و کارایی مقیاس در طی دوره مورد مطالعه وضعیت ثابتی داشتند. در مرکز فارس نیز کاهش بهره وری در وهله اول ناشی از افت تکنولوژی و در وحله دوم تغییرات کارایی مقیاس بوده و کارایی مدیریت در طول دوره ثابت بوده است در مزکز اصفهان علت کاهش بهره وری مربوط به افت تکنولوژی (بیشترین تاثیر) کارائی مدیریت و عدم کارایی مقیاس (کمترین تاثیر) بوده است. و در نهایت در مرکز خراسان علل کاهش بهره وری مربوط به افت تکنولوژی با بیشترین تاثیر و کارایی مدیریت می باشد و در طی دوره مورد مطالعه این مرکز به سمت مقیاس بهینه حرکت کرده است.
در خاتمه تحقیق نیز با توجه به نتایج بدست آمده پیشنهادات به شرح ذیل بیان می گردد :
1- در جهت ارتقاء سطح عملکرد مراکز آموزشی موسسه پیشنهاد می گردد با ارائه آموزشهای مهارتهای مدیریتی به مدیران موجود سطح کارایی مدیریت مراکز ارتقاء یابد و یک طرح پژوهشی در جهت شناسایی مشکلات مدیریتی مراکز آموزشی موسسه انجام شود.
2- با توجه به اینکه تعداد نفرماه آموزشی ارائه شده توسط مراکز آموزشی موسسه طی دوره مورد مطالعه روند صعودی داشته ولی بهره وری از روند نزولی برخوردار است مشخص می شود که مدیریت دچار مشکلات بوده و پیشنهاد می شود مدیران و مسئولان مراکز برنامه هایی را در جهت کاهش هزینه تدوین و اجرا کنند.
3- با توجه به اینکه مراکز آموزشی موسسه با افت تکنولوژی مواجه شده اند و این موضوع بیانگر این است که تکنولوژی و سرمایه گذاریهای انجام شده طی سالهای گذشته در مراکز مستهلک شده است لذا برای بهبود سطح عملکرد مراکز آموزشی موسسه پیشنهاد می شود سرمایه گذاریهای جدید در زمینه تجهیزات و تکنولوژیهای پیشرفته صورت گیرد.
4- در خاتمه پیشنهاد می شود یک طرح پژوهشی مبنی بر عوامل موثر بر بهره وری مراکز آموزشی موسسه انجام پذیرد.

آیا در رابطه با بررسی کارایی مالی و بهره وری آموزشی مراکز آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید بررسی کارایی مالی و بهره وری آموزشی مراکز آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق:

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"