فهرست مندرجات
مقاله و تحقیق تخصصی
حسابداری وحسابرسی
طریقه محاسبه بهای تمام شده یک واحد در واحدهای تولیدی
تعداد صفحه 39 صفحه
فرمت محصول Word 2003
نوع فونت Zar
سایز فونت 14
( حجم فایل: 52 KB )
فهرست مطالب :
تعیین هزینه و قیمت گذاری کالاهای تولیدی :
اهمیت تعیین هزینه و قیمت گذاری :
مسائل طرح :
ج) چگونه هزینه تمام شده را کاهش دهد .
الف) محصولش را بشناسد و جزئیات هزینه های توزیع آنرا بداند .
ب) بداند هزینه هایش احتمالاً در کجا خیلی زیاد است و چرا .
تعریف هزینه :
محاسبات هزینه محصول :
• تقسیم مخارج عمومی یا غیر مستقیم :
2ـ مبناهای تعیین سهم :
3ـ بازیافت هزینه های عمومی :
عمومی ترین نرخها :
مثال:
هـ ـ هزینه های عمومی فروش، توزیع و اداری :
مثالهایی از توزیع هزینه های عمومی :
ب) شرکت محمود (تولیدکننده دو نوع محصول) :
3ـ تعیین سود :
1ـ نمودار سر به سر (برابری دریافتی و هزینه)
2ـ نمودار نقطه سر به سر نقدی :
ب ـ مثالهایی از تحلیل سر به سر :
حل :
تخمین انواع هزینه های ثابت و متغیر
مقدمه :
روشهای تعیین هزینه های ثابت و متغیر :
روش تقریب واقعی :
پیش بینی هزینه :
سهم دریافتی و تصمیم گیری در مورد فروش و صادرات :
مقدمه :
مثال 1 : تحلیل سر به سر در تولید چند محصول :
مقدمه :
راه حل پیشنهادی برای مشکل شرکت شروین :
بخش هایی از پروژه جامع طريقه محاسبه بهاي تمام شده يك واحد در واحدهاي توليدي
تعيين هزينه و قيمت گذاري كالاهاي توليدي :
قبل از آنكه توليدكننده اي بخواهد كالاهاي خود را توليد كند نيازمند اين است كه از هزينه ساخت كالا ، خريد و توزيع آن و بهاي مورد انتظار در يك بازار فروش اطلاع داشته باشد .
اهميت تعيين هزينه و قيمت گذاري :
تعيين هزينه و قيمت گذاري عناصر مهمي در بازاريابي و فروش هستند به اين دليل واضح كه چنانچه فعاليتهاي تجاري مبتني بر فروش و عمليات تجاري سودآور نباشند هم از ديد صرفه فردي و هم از نظر اقتصاد ملي دنبال كردن آنها فايده اي نخواهد داشت . سودآوري حتي اگر در كوتاه مدت همواره هدف اصلي نباشد به عنوان هدف نهايي و دراز مد نظر خواهد بود .
مسائل طرح :
جدي ترين و عام ترين مسائلي كه در زمينه تعيين هزينه و قيمت گذاري در برابر توليدكننده قرار دارند به قرار زيرند :
1ـ كمبود حسابداران آموزش ديده و با تجربه براي محاسبه قيمت تمام شده .
2ـ هزينه هاي غير رقابتي .
يكي از گلايه هاي شايع بين توليدكنندگان اين است كه مي گويند با توجه به قيمتهايي كه در بازار براي كالاهاي آنها وجود دارد هزينه تمام شده آنها بسيار بالا است . در نتيجه كاهش تمام شده امري حياتي است در نتيجه وظايف يك توليدكننده بايستي :
الف) محصولش را بشناسد و جزئيات هزينه هاي توزيع آنرا بداند .
ب) بداند هزينه هايش احتمالاً در كجا خيلي زياد است و چرا .
هزينه هاي بسيار بالا ممكن است انعكاسي از طيف وسيعي از مشكلات فيزيكي باشد كه به صورت زير نمايش داده مي شود :
|