Ùهرست مندرجات
مقاله Ùˆ تØقیق تخصصی
Øسابداری ÙˆØسابرسی
طریقه Ù…Øاسبه بهای تمام شده یک واØد در واØدهای تولیدی
تعداد صÙØÙ‡ 39 صÙØÙ‡
Ùرمت Ù…Øصول Word 2003
نوع Ùونت Zar
سایز Ùونت 14
( Øجم Ùایل: 52 KB )
Ùهرست مطالب :
تعیین هزینه و قیمت گذاری کالاهای تولیدی :
اهمیت تعیین هزینه و قیمت گذاری :
مسائل Ø·Ø±Ø :
ج) چگونه هزینه تمام شده را کاهش دهد .
الÙ) Ù…Øصولش را بشناسد Ùˆ جزئیات هزینه های توزیع آنرا بداند .
ب) بداند هزینه هایش اØتمالاً در کجا خیلی زیاد است Ùˆ چرا .
تعری٠هزینه :
Ù…Øاسبات هزینه Ù…Øصول :
• تقسیم مخارج عمومی یا غیر مستقیم :
2ـ مبناهای تعیین سهم :
3Ù€ بازیاÙت هزینه های عمومی :
عمومی ترین نرخها :
مثال:
هـ Ù€ هزینه های عمومی Ùروش، توزیع Ùˆ اداری :
مثالهایی از توزیع هزینه های عمومی :
ب) شرکت Ù…Øمود (تولیدکننده دو نوع Ù…Øصول) :
3ـ تعیین سود :
1Ù€ نمودار سر به سر (برابری دریاÙتی Ùˆ هزینه)
2ـ نمودار نقطه سر به سر نقدی :
ب Ù€ مثالهایی از تØلیل سر به سر :
ØÙ„ :
تخمین انواع هزینه های ثابت و متغیر
مقدمه :
روشهای تعیین هزینه های ثابت و متغیر :
روش تقریب واقعی :
پیش بینی هزینه :
سهم دریاÙتی Ùˆ تصمیم گیری در مورد Ùروش Ùˆ صادرات :
مقدمه :
مثال 1 : تØلیل سر به سر در تولید چند Ù…Øصول :
مقدمه :
راه ØÙ„ پیشنهادی برای مشکل شرکت شروین :
بخش هایی از پروژه جامع طريقه Ù…Øاسبه بهاي تمام شده يك واØد در واØدهاي توليدي
تعيين هزينه و قيمت گذاري كالاهاي توليدي :
قبل از آنكه توليدكننده اي بخواهد كالاهاي خود را توليد كند نيازمند اين است كه از هزينه ساخت كالا ØŒ خريد Ùˆ توزيع آن Ùˆ بهاي مورد انتظار در يك بازار Ùروش اطلاع داشته باشد .
اهميت تعيين هزينه و قيمت گذاري :
تعيين هزينه Ùˆ قيمت گذاري عناصر مهمي در بازاريابي Ùˆ Ùروش هستند به اين دليل ÙˆØ§Ø¶Ø ÙƒÙ‡ چنانچه Ùعاليتهاي تجاري مبتني بر Ùروش Ùˆ عمليات تجاري سودآور نباشند هم از ديد صرÙÙ‡ Ùردي Ùˆ هم از نظر اقتصاد ملي دنبال كردن آنها Ùايده اي نخواهد داشت . سودآوري Øتي اگر در كوتاه مدت همواره هد٠اصلي نباشد به عنوان هد٠نهايي Ùˆ دراز مد نظر خواهد بود .
مسائل Ø·Ø±Ø :
جدي ترين و عام ترين مسائلي كه در زمينه تعيين هزينه و قيمت گذاري در برابر توليدكننده قرار دارند به قرار زيرند :
1Ù€ كمبود Øسابداران آموزش ديده Ùˆ با تجربه براي Ù…Øاسبه قيمت تمام شده .
2ـ هزينه هاي غير رقابتي .
يكي از گلايه هاي شايع بين توليدكنندگان اين است كه مي گويند با توجه به قيمتهايي كه در بازار براي كالاهاي آنها وجود دارد هزينه تمام شده آنها بسيار بالا است . در نتيجه كاهش تمام شده امري Øياتي است در نتيجه وظاي٠يك توليدكننده بايستي :
الÙ) Ù…Øصولش را بشناسد Ùˆ جزئيات هزينه هاي توزيع آنرا بداند .
ب) بداند هزينه هايش اØتمالاً در كجا خيلي زياد است Ùˆ چرا .
هزينه هاي بسيار بالا ممكن است انعكاسي از طي٠وسيعي از مشكلات Ùيزيكي باشد كه به صورت زير نمايش داده مي شود :
|