|
|
iT فـنـاوری اطـلاعـات
|
|
فیزیک,ریاضی و آمار
|
|
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
|
|
مـدیــریـت
|
|
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
|
|
مهندسی آب , توسعه
|
|
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
|
|
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
|
|
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
|
|
نـفت , گـاز , پتروشیمی
|
|
هنـر,گرافیک,بازیگری
|
|
کامپیوتر , شبکه
|
|
کشاورزی,امور دامی,طیور
|
|
پروژه مالی رشته حسابداری
|
|
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
|
|
پروژه آماده برنامه نویسی
|
|
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
|
|
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
|
|
تـربیـت بـدنـی,ورزش
|
|
حــقـــوق,فــقـه
|
|
کار تحقیقی و پایان نامه
|
|
مقاله فارسی
|
|
کارآموزی
|
|
مقاله انگلیسی
|
|
مقاله انگلیسی با ترجمه
|
|
پاورپوینت
|
|
مقالات رایگان
|
|
حسابـداری,اقتـصـاد
|
|
خودرو سازی
|
|
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
|
|
روانـشناسی,علوم تـربیتی
|
|
رشته صنایع غذائی
|
|
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
|
|
زیست شناسی
|
|
زبـان,ادبیــات
|
|
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
|
|
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
|
|
عمران,معماری,شهرسازی
|
|
روابط عمومی ، ارتباطات
|
|
|
|
|
|
پشتیبانی سایت(
پورهادی ) |
09361810592 |
|
ساعات
پاسخگوئی |
8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30 |
|
سامانه پیام کوتاه |
1293
2040 5000 |
|
|
|
|
آخرین به روزرسانی
آخرین به روزرسانی:
|
|
|
|
نظرات کاربران
(0 پست)
|
در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید |
|
# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
|
|
قیمت:
۶,۰۰۰ تومان
|
موجود در انبار:
بله
|
|
|
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه .......................................................................................... 1
بخش اول: «طرق شكايت و مفهوم آن و انواع تقسيم بندي طرق شكايت».. 4
فصل اول: «طرق عادي شكايت از آراء»................................................ 6
فصل دوم: «طرق فوق العاده شكايت از آراء»........................................ 7
مبحث اول: شناخت فرجام و جايگاه آن................................................ 9
مبحث دوم: طرح موضوع اعاده دادرسي............................................... 10
مبحث سوم: اعتراض شخص ثالث...................................................... 22
بخش دوم : «آثار تعليق».................................................................. 35
فصل اول: اثر تعليقي....................................................................... 37
مبحث اول: فرجام خواهي................................................................. 38
مبحث دوم: بررسي اثر تعليقي فرجام خواهي...................................... 40
فصل دوم: بررسي اثر تعليقي در اعاده دادرسي................................... 42
فصل سوم: اثر تعليقي در اعتراض ثالث............................................... 44
فصل چهارم: اثر تعليقي تجديد نظرخواهي در شعب تشخيص.................. 48
مقدمه:
تصميمات قضايي ممكن است ناشي از اشتباه يا ناروا باشد دادرسان معصوم نيستند و عليرغم تربيت علمي و عملي مانند سايز افراد بشر در معرض جهل و ترديد كه منشاء اشتباه است و در معرض ضعف نفس و اغراض كه منشاء لغزش و بيعدالتي است ممكن است واقع شوند. حتي بهترين قاضي مانند ساير افراد بشر همواره در معرض اشتباده و لغزش است، در نتيجه بايد ترتيبي مقرر شود كه رأي قاضي براي بازبيني، بتواند مورد شكايت طرفي قرار گيرد كه جزئاً يا كلاً عليه او صادر شده است. بنابراين، پيشبيني طرق شكايت از آراء براي تضمين قضايي شايسته است. طرق شكايت از آراء را داراي دو نقش دانستهاند. از يك سو «اصلاح» تصميم مورد شكايت را ممكن ميسازد و از سوي ديگر نقشي پيشگيرانه دارد، زيرا قاضي صادركننده رأي كه ميداند رأي او ممكن است مورد رسيدگي نقادانهي قاضي عالي قرار گيرد تشويق ميشود كه با دقت كافي تصميم گيري نمايد در عين حال در پيشبيني طرق شكايت از آراء گامها همواره بايد با دورانديشي و احتياط بيشتري برداشته شود.
اگر چه بايد ترتيبي داده شود كه زيان ببيند از رأي مرجعي ديگري و يا باشرايطي به خود همان مرجع مراجعه نموده تا اختلاف، دوباره مورد قضاوت گيرد، اما اين امر نبايد به گونهاي باشد كه فصل خصومت را غيرممكن نموده و رأي قاضي را به صورت يك (پيش نويس) درآورد كه همواره از طرق مختلف و متنوع و به دفعات و تا روز رستاخيز به درخواست اشخاص يا مقامات مختلف ممكن است مورد حك و اصلاح قرار گيرد، خطري كه در حال حاضر نظام دادرسي ما، عليرغم اصلاحات قانوني مهرماه 81، هنوز هم تا اندازهاي با آن رو به رو است. براي اصحاب دعوي تضميناتي ضرورت دارد كه آنان را از سهو و خطاي دادرسان يا از بيدادگري آنان محفوظ بدارد. اين تضمين با استفاده از حق درخواست رسيدگي مجدد دعوي حاصل ميشود تجديد رسيدگي يا به وسيله همان دادگاهي صورت ميگيرد كه قبلاً رسيدگي كرده و حكم داده است و به آن دادگاه تكليف ميشود كه از رأي خود عدول كند، در اين صورت طريقه شكايت را طريقه عدولي ميخوانند و يا اين است كه رسيدگي ثانوي به وسيله يك دادگاه بالاتري به عمل ميآيد و آن دادگاه ميتواند تصميم دادگاه تالي را بر هم بزند در اين صورت طريقه شكايت را طريقه تصحيحي مينامند.
بنابراين طريق شكايت به طور كلي عبارت از وسايلي هستند كه در دسترس و به اختيار اصحاب دعوي گذاشته شده براي اينكه موجبات تجديد رسيدگي به دعوي خود را فراهم نمايند. شكايت از رأي عليالاصول بايد نزد مرجع عالي و يا مرجعي غير از مرجع صادركننده رأي مطرح شود كه دراين صورت (اصلاحي) ناميده شده است اما درمواردي نيز شكايت نزد همان مرجعي بايد مطرح شود كه رأي مورد شكايت را صادر نموده كه به آن طريقهي (عدولي) شكايت گفتهاند (واخواهي، اعادهي دادرسي و اعتراض شخص ثالث) اما اين ترتيب تقسيم بندي سنتي طرق شكايت از آرا دقيق به نظر نميرسد در حقيقت فرجام خواهي را كه طريقهي (عدولي) نيست (اصلاحي) به معناي دقيق واژه نيز نميتوان به شمار آورد، زيرا بر خلاف تجديد نظر (پژوهش) كه ميتواند موجب شود دادگاه تجديدنظر رأي تجديد نظر خواسته را فسخ و رأي جديدي در (اصلاح) رأي نخسيتن صادر نمايد، فرجام خواهي علي القاعده تنها ميتواند موجب شود كه رأي فرجام خواسته نقض گردد، بيآنكه ديوان عالي كشور رأي فرجام خواسته را (اصلاح) نمايد.
|
|
آیا در رابطه با مرور زمان در آيين دادرسي كيفري و حقوق جزا سوالی دارید؟
برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.
|
|
|
|
|
پرداخت آنلاین
سايت تحقيق سرا
توسط
|
|
|
انجام میشود
.
|
پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی
کشور
|
|
|
|