محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
روش تحقیق و پایان نامه
مقاله فارسی
مقاله انگلیسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09361810592

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روزرسانی

آخرین به روزرسانی:



صفحه اصلی / روانـشناسی,علوم تـربیتی / روش تحقیق و پایان نامه
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

بررسي رابطه سبكهاي دلبستگي با هويت فردي در نوجوانان دختر متوسطه


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 13)

نظرات کاربران (0 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۱۵,۰۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 150 صفحه
نوع فایل ارسالی:

فهرست مطالب

فصل اول
مقدمه 1
بيان مسئله 2
هدف 3
اهميت و ضرورت موضوع مورد مطالعه 4
فرضيه هاي پژوهش 5
متغيرهاي پژوهش 6
تعاريف مفهومي و عملياتي متغيرها 6

فصل دوم
2-1 – مرحله نوجواني 9
2-2 – اهميت مطالعه دوران بلوغ 9
2-2-1- رشد جسماني 10
2-2-2 رشد عقلي – ذهني 12
2-2-3- رشد عاطفي 13
2-2-4- رشد اجتماعي 18
2-3- مفهوم هويت 20
2-4- تعريف هويت 21
2-5- كودك، هويت و نظريه هاي آن 21
2-5-1- نظريه روانكاوي 22
2-5-2- نظريه يادگيري اجتماعي 22
2-5-3- نظريه شناختي 23
2-6- نوجواني و هويت 23
2-7- جنبه هاي ضمني و آشكار خودآگاهي 26
2-8- هويت از ديدگاههاي مختلف 27
2-8-1- اريكسون 27
2-8-2- مارسيا 31
2-8-3- نقد الگوي مارسيا و اريكسون 37
2-8-4- لوينگر 37
2-8-5- رويكرد فرآيند محوري برزونسكي 40
2-8-6- استانلي هال 41
2-8-7- اتورانك 41
2-8-8- اشپرانگر 42
2-8-9- بلوز 42
2-8-10- والون 43
2-9- شكل گيري هويت 43
2-10- عوامل موثر در شكل گيري هويت 47
2-11- عواملي كه بر رشد هويت تاثير مي گذارند. 48
2-12- پايگاههاي هويت 49
2-13- تعدد هويت‌ها 50
2-14- شخصيت و تعلقات اجتماعي 50
2-15- تحول هويت در سنين مختلف 51
2-16- بحران هويت 52
2-17- بحران هويت از ديدگاه اريكسون 54
2-18- نظر روانشناسان كشور ما درباره تعريف بحران هويت 56
2-19- اختلالات مربوط به هويت 57
2-20- جنس و هويت 58
2-21- پژوهشهاي انجام شده مربوط به هويت در خارج از كشور 60
2-22- پژوهشهاي انجام شده مربوط به هويت در داخل كشور 61
- دلبستگي
2-1- مفهوم شناسي دلبستگي 62
2-2- مؤلفه هاي اصلي دلبستگي 65
2-3- خواستگاه هاي نظري دلبستگي 66
2-3-1- مباني روان پويشي نظريه دلبستگي 66
2-3-2- نظريه يادگيري 67
2-3-3- نظريه تحول شناختي 68
2-3-4- نظريه كردار شناسي 69
2-3-5- نظريه دلبستگي بالبي 70
2-4- نظريه دلبستگي تئوري بالبي 71
2-5- سبك هاي دلبستگي از ديدگاه هاي مختلف 76
2-6- انواع سبك هاي دلبستگي 79
2-6-1- سبك دلبستگي ايمن 79
2-6-2- سبك دلبستگي نا ايمن – اجتنابي 80
2-6-3- سبك دلبستگي نا ايمن – دوسوگرا 82
2-7- مراحل شكل گيري دلبستگي در نوزادان 83
2-8- تحول دلبستگي در نوجواني 85
2-9- تداوم دلبستگي از كودكي تا نوجواني 85
2-10- عوامل موثر بر ثبات دلبستگي از كودكي تا بزرگسالي 87
2-11- دلبستگي و سازمان شخصيت 88
2-12- دلبستگي و آسيب شناسي رواني در دوره نوجواني 91
2-12-1- اختلال رفتارهاي ضد اجتماعي 91
2-12-2- اختلال بي اشتهايي رواني 92
2-12-3- اختلال افسردگي 93
2-12-4- الگوهاي رفتار مرضي در دوره نوجواني 93
2-12-5- اختلال گسستگي 94
2-13- پديده هاي دلبستگي و گسستگي 95
2-14- ارتباط دلبستگي، گسستگي و تاريخچه خشونت كودكي 96
2-15- معيارهاي تشخيص دلبستگي 101
2-16- ارتباط هويت و دلبستگي 102
2-17- پژوهشهاي انجام شده مربوط به دلبستگي در خارج از كشور 102
2-18- پژوهشهاي انجام شده مربوط به دلبستگي در داخل كشور 104
2-19- پژوهشهاي انجام شده مربوط به ارتباط هويت و دلبستگي در خارج از كشور 105

فصل سوم
3-1- طرح پژوهش 108
3-2- متغيرهاي پژوهش 108
3-3- تعريف و تعيين جامعه 108
3-4- نمونه پژوهش 108
3-5- روش نمونه گيري 109
3-6- ابزار اندازه گيري 109
3-7- روش اجراي پژوهش 114
3-8- روش آماري 115

فصل چهارم
- تجزيه و تحليل داده‌ها 117
- آمار توصيفي 119
- تجزيه و تحليل داده‌ها در قالب فرضيه هاي پژوهش 119

فصل پنجم
- بحث و نتيجه گيري 125
- محدوديت هاي پژوهش 128
- پيشنهادات 128
- ضمايم و پيوستها
- منابع
4-1- شاخصهاي توصيفي متغيرهاي سبك هاي دلبستگي و هويت فردي 117
4-2- هيتسوگرام دلبستگي دو سو گرا 117
4-3- هيتسوگرام دلبستگي نا ايمن/ اجتنابي 118
4-4- هيتسوگرام دلبستگي ايمن 118
4-5- هيتسوگرام هويت فردي 119
4-6- نتايج آزمون همبستگي پيرسون بين متغيرهاي دلبستگي ايمن و هويت فردي 120
4-6-1- رگريسون دلبستگي ايمن و هويت فردي 120
4-7- نتايج آزمون همبستگي پيرسون بين متغيرهاي دلبستگي دو سو گرا و هويت فردي 121
4-7-1- رگريسون دلبستگي دو سو گرا و هويت فردي 121
4-8- نتايج آزمون همبستگي پيرسون بين متغيرهاي دلبستگي اجتنابي و هويت فردي 122
4-8-1- رگريسون دلبستگي اجتنابي و هويت فردي 122
4-9- ضريب همبستگي بين سبك‌هاي دلبستگي و هويت فردي 123

چكيده:
پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه سبكهاي دلبستگي با هويت فردي در دانش‌آموزان دختر نوجوان متوسطه منطقه شهر ري (ناحيه 1) تهران انجام شد. نمونه پژوهش از 100 نفر دانش‌آموزان متوسطه انتخاب شد و پرسشنامه هاي «بازنگري شده مقياس دلبستگي بزرگسال كولنيزوريد (1990) (RAAS) و هويت فردي دكتر احمدي» بر روي آنها اجرا گرديد. اين پژوهش از نوع مطالعات توصيفي است و ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه‌هايي با سوالات بسته پاسخ است. داده‌هاي بدست آمده با استفاده از روشهاي آماري ضريب همبستگي پيرسون و رگريسون تجزيه و تحليل گرديد و فرضيه هاي پژوهش مورد بررسي قرار گرفت. يافته‌ها حكايت از آن دارد كه بين سبك دلبستگي ايمن و مشكل هويت رابطه معنادار وجود ندارد (183/0- =r). بين سبك دلبستگي دو سو گرا و مشكل هويت رابطه معنادار مثبت وجود دارد (278/0 =r). بين سبك دلبستگي اجتنابي و مشكل هويت رابطه معنادار مثبت وجود دارد (396/0 =r).

- مقدمه:
دلبستگي پيوند عاطفي هيجاني نسبتاً پايداري است كه بين كودك و مادر يا افرادي كه نوزاد در تعامل منظم و دائم با آنهاست، ايجاد مي شود. فرويد بر اين باور بود كه دلبستگي نوزاد به مادر به خاطر تغذيه و رفع نياز فيزيولوژيكي است.
تجربه‌هايي كه نوزاد با مراقبش دارد در الگوهاي روابط وي با ديگران دروني سازي مي شوند و اين الگوي عملي دروني شده، تعيين كننده چگونگي مفهوم نوزاد از خود و ديگران است؛ مفهومي كه بعدها در روابط با ديگران تعميم مي يابد.
بررسي هاي اوليه در زمينه هاي سبك‌هاي دلبستگي از سوي آينزورث (1978) انجام گرفت و سه الگوي دلبستگي ايمن، نا ايمن – اجتنابي و دلبستگي نا ايمن اضطرابي – دو سو گرا شناسايي شد.
بعدها مين و سولومون (1990) تعدادي از كودكان را كه در هيچ يك از 3 گروه قبلي قرار نمي گرفتند بررسي كرده و آنها را در طبقه جديدي به نام دلبستگي نا ايمن بي سازمان – بي هدف جاي دادند.
با نظر اجمالي به دوره نوجواني به نظر مي رسد كه رفتار دلبستگي نوجوان از الگوهاي رفتار دلبستگي سنين پايين تر بسيار متفاوت و جدا است. به نظر مي رسد نوجوانان از روابط دلبستگي با والدين و يا ساير چهره‌هاي دلبستگي گريزان هستند.
بسياري از نوجوانان پيوندهاي دلبستگي با والدين را شبيه گره‌هايي تلقي مي كنند كه از پيوندهاي متشابه كه محكم و ايمن است جلوگيري مي كند. نوجوان براي آنكه بتواند در ساختن و هموار كردن مسير زندگيش به حمايت والدين بيش از حد متكي نباشد بايد به سوي خود مختاري حركت كند. رفتار نوجوان نسبت به چهره‌هاي دلبستگي ممكن است متعارض، مغشوش و متضاد به نظر برسد مگر آنكه اين رفتارها در بافت تغييرات تحولي دوره نوجواني در نظر گرفته شوند. ايجاد يك هويت و دستيابي به يك تعريف منسجم از خود، مهم‌ترين جنبه رشد عمومي اجتماعي در دوره نوجواني است. انتخاب ارزش‌ها، باورها و هدف هاي زندگي مهم‌ترين مشخصه‌هاي اصلي اين هويت را تشكيل مي دهند. هم در دوره نوجواني و هم در دوره جواني اين ارزش‌ها، باورها و هدف هاي زندگي مورد تجديد نظر قرار مي گيرند. نوجوان در جستجوي پاسخ قانع كننده به موضوعات اساسي زندگي مانند ارزشها، نقشهاي اجتماعي، مذاهب، عقايد سياسي و اهداف حرفه‌اي است تا به او نظام فكري داده و تكيه گاه او در تصميم گيري ها و ارزش گزاري هاي مهم او باشد، بداند كيست، چه اهدافي دارد و نهايتاً يك فلسفه براي زندگي خود ايجاد كند (كالسنر، 1999، به نقل از رجب پور، 1386).

آیا در رابطه با بررسي رابطه سبكهاي دلبستگي با هويت فردي در نوجوانان دختر متوسطه سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید بررسي رابطه سبكهاي دلبستگي با هويت فردي در نوجوانان دختر متوسطه:

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"