محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
روش تحقیق و پایان نامه
مقاله فارسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09361810592

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روزرسانی

آخرین به روزرسانی:



صفحه اصلی / علـوم اجتمـاعی,مشـاوره / روش تحقیق و پایان نامه
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

پایان نامه بررسی تفاوت­های جنسیتی در هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 12)

نظرات کاربران (2 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۱۹,۰۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 82 صفحه
نوع فایل ارسالی:
توضیحات: دارای پاورقی ، کار جدید و تخصصی
کد محصول : fahim2

فهرست مندرجات

  

فصل اول

کلیات پژوهش

1-1-مقدمه

1-2-بیان مسأله

1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش

1-4-اهداف

1-5-فرضیه­های پژوهش:

فصل دوم

 مبانی نظری و پيشينه پژوهش

 2-1-هوش:

2-2-هوش از دیدگاه ثرندایک

2-3-هوش از دیدگاه اسپیرمن

2-4-هوش از دیدگاه ترستون

2-5-تقسیم­بندی هوش به انواع کلامی و غیر کلامی(عملی)

2-6-انواع هوش از دیدگاه اشترن برگ

2-7-تعریف هوش هیجانی

2-8-تاريخچه هوش هيجاني

2-9-هوش هيجاني و مؤلفه­هاي آن از ديدگاه گلمن

خود آگاهي:

خود كنترلي يا مديريت خود:

همدلی :

مهارت­هاي اجتماعي:

خود انگيزي:

هوش هيجانی از ديدگاه بار-اون

مؤلفه­های هوش هیجانی در این پژوهش

مروری بر پژوهش­های انجام شده

فصل سوم

  روش پژوهش

3-1-روش تحقیق:

2-3- متغیرهای مورد بررسی

3-3-جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری

3-4-ابزارهای اندازه­گیری:

3-5-پایایی و روایی:

جدول رابطه بین نمره کل هر مقیاس و نمره کل آزمون

3-6-چگونگی تجزیه و تحلیل اطلاعات:

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل یافته­ها

4-1- مقدمه

4-2-تجزیه و تحلیل اطلاعات

جدول شماره (1,4): محاسبه میانگین و سایر شاخص­ها در هر مقیاس و در کل آزمون دختران

جدول شماره (2,4): محاسبه میانگین و سایر شاخص­ها در هر مقیاس و در کل آزمون پسران

جدول شماره (3,4): توزیع فراوانی مربوط به سطح هوش هیجانی دختران

جدول شماره (4,4): توزیع فراوانی مربوط به سطح هوش هیجانی پسران

جدول شماره (5,4): نتایج تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس حل مسأله

جدول شماره(6,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس شادمانی

جدول شماره(7,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس استقلال

جدول شماره(8,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس تحمل فشار روانی

جدول شماره(9,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس خودشکوفایی

جدول شماره(10,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس خودآگاهی هیجانی

جدول شماره(11,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس واقع گرایی

جدول شماره(12,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس روابط بین فردی

جدول شماره(13,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس خوش بینی

جدول شماره(14,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس عزت نفس

جدول شماره(15,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس کنترل تکانش

جدول شماره(16,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس انعطاف پذیری

جدول شماره(17,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس مسئولیت پذیری

جدول شماره(18,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس همدلی

جدول شماره(19,4): تست معناداری بین هوش هیجانی دختران و پسران در مقیاس خودابرازی

جدول شماره(20,4): نتایج تست معناداری بین هوش هیجانی دختران با پسران

فصل پنجم

 بحث و نتیجه­گیری

5-1-بحث و نتیجه­گیری:

5-2- پیشنهادات کاربردی

5-3- محدودیت­ها

منابع

فهرست منابع خارجی

پیوست

پرسشنامه هوش هیجانی بار-ان

 

 

بخش هایی از پایان نامه "بررسی تفاوت­های جنسیتی در هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت"

 

 

چکیده:

هدف این پژوهش بررسی تفاوت­ در هوش هیجانی دختران و پسران می­باشد. به این منظور با استفاده از روش تحقیق علی-مقایسه­ای تعداد 320 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت را با روش طبقه­ای تصادفی به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب کردیم. برای جمع­آوری اطلاعات از پرسشنامه هوش هیجانی بار-ان استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و استنباطی مانند محاسبه میانگین، درصد، انحراف استاندارد، تست t در قالب نرم افزار آماری SPSS استفاده گردید. نتایج نشان داد که سطح هوش هیجانی دانشجویان بالا می­باشد. به طوریکه 55% دختران و 5/65% پسران دارای هوش هیجانی خوب تا عالی می­باشند. البته درصد دخترانی که دارای سطح هوش هیجانی خوب تا عالی هستند کمتر از نسبت آن در بین پسران نمی باشد ولی این تفاوت معنادار نمی­باشد. بررسی مقیاس­های مختلف در هوش هیجانی نشان می­دهد که در چهار مقیاس از مقیاس­های پانزده­گانه هوش هیجانی در بین دختران و پسران معنادار وجود دارد. این مقیاس­ها عبارتند از: استقلال و خوش بینی (در پسران) و خودآگاهی هیجانی و همدلی(در دختران) ولی در سایر مقیاس­ها تفاوت معناداری در بین آن­ها وجود ندارد.

 

واژگان کلیدی: هوش هیجانی، جنسیت، دانشجو

 

-1-مقدمه

   یکی از دستاوردهای نوین روان­شناسی این است که نمره­های درسی، بهره هوشی یا نتایج آزمون استعداد تحصیلی (SAT) به رغم ارزش و ابهت­شان در میان عموم، نمی­توانند قاطعانه پیش­بینی کنند که چه کسی در زندگی موفق خواهد شد. یقیناً در مجموع برای گروه­های بزرگ، رابطه­ای میان بهره هوشی و موقعیت­های زندگی وجود دارد. افراد بسیاری با بهره هوشی بسیار پایین در مشاغل پست به کار مشغول می­شوند و کسانی که هوش بالایی دارند مشاغلی خوب به دست می آورند، اما به هیچ وجه نمی­شود گفت که همیشه چنین است.

   بر این قاعده که تیزهوشی پیش­بینی کننده موفقیت است. استثناهای بسیاری وجود دارد. در بهترین حالت تیزهوشی حداکثر حدود 20 درصد پیش­بینی موفقیت در زندگی سهم دارد، در حالیکه 80 درصد باقیمانده به نیروهای دیگر مربوط می­شود. مشاهده­گری چنین اظهار می­کند که اکثر اوقات جایگاه نهایی فرد را در جامعه عواملی غیر از تیزهوشی تعیین می­کنند. مجموعه ای مهم از این «خصوصیات دیگر» وجود دارند که گلمن آن را هوش هیجانی می­نامد. هوش هیجانی یعنی توانایی­هایی مانند این که فرد بتواند انگیزه خود را حفظ کند و در مقابل ناملایمات پایداری کند. تکانش­های خود را مهار کند و کامیابی را به تأخیر بیندازد، حالت­های روحی خود را تنظیم کند و نگذارد پریشانی خاطر، قدرت تفکر او را خدشه دار کند، با دیگران همدلی کند و امیدوار باشد. هوش هیجانی به نوعی از هوش گفته می­شود که توجه به احساسات و هیجان­های خود و دیگران و فرق گذاشتن بین آن­ها و استفاده از این اطلاعات برای راهنمایی افکار و اعمال خود و دیگران را شامل می­شود.کارکرد هوش هیجانی مهار عواطف و برقرار کردن تعادل بین احساسات و عقل است. به طوری که ما را به حداکثر خوشبختی برساند(تراویس برادبری، ترجمه مهدی گنجی، 1384).

   برخلاف تیزهوشی که سابقه­ای حدود یکصد سال تحقیق بر روی صدها هزار نفر را به همراه دارد، هوش هیجانی مفهوم جدیدی است. هنوز هیچ کس دقیقاً نمی­تواند بگوید که تفاوت­های میان افراد در زندگی تا چه حد از هوش هیجانی ناشی می­شود. اما داده­های موجود نشان می دهد که هوش هیجانی ممکن است به اندازه­ی تیزهوشی و گاهی اوقات بیش از آن قدرت داشته باشد. در واقع هوش هیجانی عدم موفقیت افراد با ضریب هوش بالا و همچنین موفقیت غیرمنتظره افراد دارای هوش متوسط را تعیین می‌کند. یعنی افرادی با داشتن هوش عمومی متوسط و هوش هیجانی بالا خیلی موفق‌تر از کسانی هستند که هوش عمومی بالا و هوش هیجانی پایین دارند. پس هوش هیجانی پیش­بینی کننده موفقیت افراد در زندگی و نحوه برخورد مناسب با استرس‌ها است. هوش هیجانی نوعی دیگری از هوش است. این هوش مشتمل بر شناخت احساسات خویشتن و استفاده از آن برای اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مناسب در زندگی است. عاملی که به ‌هنگام شکست در شخص ایجاد انگیزه و امید می‌کند(لوپارت، ترجمه: فاطمه یزدانی، ۱۳۷۴).

  شواهد بسیاری تأیید می­کنند افرادی که مهارت هیجانی دارند –یعنی کسانی که احساس­های خود را به خوبی می­شناسند و هدایت می­کنند و احساس­های دیگران را نیز درک و به نحو اثربخشی با آن برخورد می­کنند- در هر حیطه از زندگی موفق­تر هستند. خواه در روابط عاطفی و صمیمانه باشد و خواه در فهم قواعد ناگفته­ای که در خط مشی سازمانی به پیشرفت می انجامد. افرادی که مهارت های عاطفی­شان به خوبی رشدیافته، در زندگی خویش نیز خرسند و کارآمدند و عادت های فکری را در اختیار دارند که موجب می­شوند آن­ها افرادی مولد و کارآمد باشند، افرادی که نمی­توانند بر زندگی عاطفی خود مسلط باشند، درگیر کشمکش­های درونی ای هستند که از توانایی­شان برای انجام کار متمرکز و تفکر روشن می­کاهد. با توجه به اهمیت هوش هیجانی این پژوهش به بررسی هوش هیجانی در بین دانشجویان دختر و پسر به صورت تطبیقی پرداخته است.

1-2-بیان مسأله

  یکی از پدیده­هایی که در دهه­ی اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته مفهوم هوش هیجانی است. دلیل این امر توانایی بالاتر هوش هیجانی در حل بهتر مسائل، کاستن از میزان تعارضات بین آنچه که انسان احساس می­کند با آنچه که فکر می­کند و مشاهده زندگی شاد و موفقیت آمیز کسانی بوده که از تحصیلات عالی برخوردار نیستند ولی به دلیل هوش هیجانی بالاتر به این خوشبختی دست یافته­اند. پژوهش­های متعددی نشان داده­اند که هوش هیجانی می­تواند سبب افزایش میزان سلامتی، رفاه، ثروت، موفقیت، عشق و شادی گردد. هوش هیجانی با توانایی درک خود و دیگران، ارتباط با مردم و سازگاری فرد با محیط پیرامون خویش پیوند دارد و پیش­بینی موفقیت های فرد را میسر می­کند و سنجش و اندازه­گیری آن به منزله اندازه­گیری و سنجش توانایی­هایی شخصی برای سازگاری با شرایط زندگی و ادامه حیات در جهان است (بار-اون[1]، 1997). هوش هیجانی (EQ) در حقیقت یک مهارت اجتماعی است که شامل همکاری با سایر مردم، کاربرد احساسات در روابط و توانایی رهبری سایر افراد می­باشد. برخورداری فرد از این توانایی به او کمک می­کند که خود و دیگران را بشناسد و قادر باشد که ارتباطات مناسب و ثمربخش با محیط اطراف برقرار نماید و توانایی حل مسائل و مشکلات را در خود ایجاد نماید. بسیاری از مشکلات درون فردی و همینطور مشکلات بین فردی انعکاسی از هوش هیجانی پایین افراد می­باشد. عوامل متعددی بر روی هوش هیجانی تأثیر می­گذارند. جنسیت یکی از متغیرهای تأثیرگذار می­باشد. و از آنجا که دانشجویان سرمایه­های اصلی جامعه بوده و در ابتدای راه پر پیچ و خم زندگی هستند، برخورداری از هوش هیجانی می­تواند آن­ها را در داشتن آینده­ای روشن و موفق یاری کند. و همچنین نیروی انسانی سالم و توانا را در اختیار جامعه قرار دهد. به همین خاطر بررسی این موضوع اهمیت زیادی پیدا می­کند. لذا در این پژوهش این مسئله مورد بررسی قرار می­گیرد که: سطوح هوش هیجانی در دانشجویان به چه میزان است و آیا در میزان هوش هیجانی به طور کلی و مؤلفه های مختلف آن با توجه به جنسیت دانشجویان تفاوتی وجود دارد؟


 

[1] - Bar-on

 

آیا در رابطه با پایان نامه بررسی تفاوت­های جنسیتی در هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید پایان نامه بررسی تفاوت­های جنسیتی در هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت:

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"