محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
روش تحقیق و پایان نامه
مقاله فارسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09361810592

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روزرسانی

آخرین به روزرسانی:



صفحه اصلی / علـوم اجتمـاعی,مشـاوره / روش تحقیق و پایان نامه
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

پایان نامه بررسی رابطه عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشجویان


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 6)

نظرات کاربران (0 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۱۸,۱۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 78 صفحه
نوع فایل ارسالی:
کد محصول : fahim6

فهرست مندرجات

  

فصل اول

1-مقدمه

1-2-بیان مسأله

1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش

1-4-اهداف پژوهش

1-5-سؤالات پژوهش

1-6-تعاریف مفهومی و عملیاتی واژگان

تعاریف عملیاتی:

فصل دوم

2-پیشینه پژوهش

2-1-عزت نفس

2-2-نحوه شکل گيري عزت نفس

2-3-ابعاد عزت نفس

2-4-مفهوم خود منفي (تصور بد از خود)

2-4-1-ضعف اعتماد به نفس

2-5-عوامل مؤثر بر عزت نفس

2-5-1-صيانت نفس

2-5-2-عزت نفس جمعي

2-5-3-همبستگي­هاي عزت نفس

2-5-4-جنسيت و عزت نفس

2-6-شرایط عزت نفس

2-7-مبانی نظری

2-7-1-ديدگاه اسلام و قرآن

2-7-2-نظريه راجرز[1]

2-7-3-ديدگاه اليور ارنسون

2-7-4-ديدگاه آلپورت[1]

2-7-5-نظريه مازلو[1]

2-7-6-نظريه ويليام جيمز

2-7-7-ديدگاه پپ و همکاران

2-8-عملکرد تحصیلی و عوامل مؤثر بر آن

2-8-1-سن و عملکرد تحصیلی

2-8-2-جنسیت و عملکرد تحصیلی

2-8-3-تأهل و عملکرد تحصیلی

2-8-4-اشتغال و عملکرد تحصیلی

2-9-مروری بر پژوهش­های انجام شده

فصل سوم

 3-روش

3-1-روش پژوهش                                                                                                                       

3-2-جامعه آماری و نمونه

جامعه آماری:

روش نمونه­گیری و حجم نمونه:

جدول 3-1: آزمودنی­ها

3-3-ابزار پژوهش

3-4-شیوه جمع­آوری اطلاعات

3-5-روش تجزیه و تحلیل داده­ها

فصل چهارم

  4-یافته­ها

4-1-بررسی سؤالات پژوهش

سؤال اول پژوهش: آیا بین عزت نفس دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور رابر تفاوت معناداری وجود دارد؟

جدول شماره (4-1) مقایسه عزت نفس در دو گروه دانشجویان دختر و پسر

سؤال دوم پژوهش: آیا بین عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر و پسر رابطه معناداری وجود دارد؟

جدول شماره (4-2) مقایسه عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر و پسر

فصل پنجم

 5-بحث و نتیجه­گیری

 

5-1-پیشنهادات پژوهش

5-2-محدودیت­های پژوهش

منابع

منابع خارجی

پیوست

پرسشنامه عزت نفس


 

[1] - Maslow

 

[1] - Allport


[1] - Rajers

 

فهرست جداول

جدول شماره (4-1) مقایسه عزت نفس در دو گروه دانشجویان دختر و پسر..................47

جدول شماره (4-2) مقایسه عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر و پسر.....................48

 

بخش هایی از پایان نامه "بررسی رابطه عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور رابر "

چکیده:

هدف این پژوهش بررسی رابطه عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور رابر می­باشد. روش پژوهش توصیفی بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور رابر تشکیل داده اند. نمونه مورد مطالعه 60 دختر و 60 پسر دانشجو بوده است. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه عزت نفس کوپر و برای بررسی عملکرد تحصیلی دانشجویان معدل نیمسال اول سال تحصیلی 91- 1390 دانشجویان استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و استنباطی مانند میانگین، انحراف استاندارد، آزمون t و ضریب همبستگی پیرسون در قالب نرم افزار آماری SPSS استفاده گردید. نتایج نشان داد میان عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور رابر همبستگی مثبت و معناداری در سطح اطمینان 99% وجود دارد. بدین معنی که هرچه نمره عزت نفس دانشجویان بالاتر باشد، انتظار می­رود که نمره عملکرد تحصیلی آنان نیز بیشتر باشد.

 

واژگان کلیدی: عزت نفس، عملکرد تحصیلی، دانشجو

1-مقدمه

عزت نفس[1] از جمله مفاهيمي است که در چند دهه اخير مورد توجه بسياري از روانشناسان و پژوهشگران قرار گرفته است. اما از نظر قدمت تاريخي، اين موضوع در مباحثي که علما و فلاسفه تعليم و تربيت در گذشته داشته­اند نيز به چشم مي­خورد. در طول هزاران سال گذشته، گزارشهاي تاريخي نظريات فلاسفه و شاعران، داستانها و افسانه ها گواه بر اين مطلب است که انسان داراي اين نياز است که خودش را خوب بشناسد و تمام کارکردهايش را اخلاقي و منطقي جلوه دهد در طول صد سال گذشته نيز بسياري از روانشناسان اين نظريه را پذيرفته اند که انسان داراي نياز به عزت نفس است.

   عزت‏نفس یعنی میزان ارزشی که فرد به خود نسبت می‏دهد و یا دیگران برای او به عنوان یک شخص قایل هستند. در واقع عزت‏نفس را می‏توان مجموعه‏ای از افکار، احساسات، عواطف و تجربه‏ها تصور کرد که در فرآیند زندگی اجتماعی شکل می‏گیرند. مجموعه‏ی هزاران برداشت، ارزیابی و تجربه‏ای که فرد از خود دارد، باعث می‏شود که نسبت به خود احساس خوشایند، ارزشمند بودن یا برعکس آن را داشته باشد (ستوده، 1380). عزت‏نفس از نظر بهداشت روانی و تعادل شخصیت دارای اهمیت فراوانی است و نوعی نگرش مثبت است نسبت به خود و عنصر اصلی و مهم بهداشت جسمی و جنسی و روانی افراد است. به گونه‏ای که عزت‏نفس پایین، تعادل و پویایی انسان را بر هم زده و بازدهی، کارآمدی، یادگیری و خلاقیت انسان را به طریقی منفی تحت تأثیر قرار می‏دهد  (اسلامی­نسب، 1373).     

    ویلیام جیمز[2] اظهار می­دارد که هر چند اصطلاح «مفهوم خود» و عزت نفس بسیار شبیه­اند، اما عزت نفس اشاره به سطوح ارزشمندی دارد که فرد برای خود قائل است و به معنی درک و دریافت جایگاه منزلت خود می­باشد (کوپر[3]، 1967). جیمز فرمول شکل­گیری عزت نفس را چنین بیان می­کند: سطوح خواسته به عنوان معیارهایی برای تعیین میزان شایستگی به کار می­رود و نشان دهنده میزان تحقق اهداف مورد نظر می باشد. سطوح خواسته با عزت نفس ارتباط تنگاتنگی دارد. جیمز در اواخر 1880 مطرح نمود که عزت نفس را می­توان براساس میزان ارتباط بین خود واقعی (خود ادراک شده[4]) و خود آرمانی (خود ایده­آل[5]) تعریف نمود. فاصله بین خود واقعی و خود آرمانی هر چه کمتر باشد، فرد از عزت نفس بالاتری برخوردار است  و هر چند فاصله بین آن دو بیشتر باشد، میزان عزت نفس فرد پایین­تر خواهد بود.

    رابسون[6] عزت نفس را عبارت از حس رضامندی و خویشتن پذیری که از ارزیابی شخص درباره ارزشمندی، قدر و منزلت، جذابیت، شایستگی و کفایت و توانایی برای ارضای تمایلات و خواسته­های خود منتج می­شود (سیلورزتون، 1991).

    مزلو عزت نفس را عبارت از شایستگی، توانمندی، کفایت، اطمینان، استقلال و آزادی می­داند که اگر ارضا شود، افراد احساس ارزشمند بودن، توانا بودن، ثمربخش بودن . اعتماد به نفس و در غیر این صورت احساس حقارت، درماندگی و ضعف می کند (مدی، 1976). ارزیابی­های مثبت و منفی اثرهای متفاوتی روی عزت نفس افراد دارد. افراد دارای عزت نفس پایین از ارزش خود کمتر مطمئن هستند و بیشتر تحت تأثیر ارزیابی­های اجتماعی قرار می­گیرند و به این ارزیابی­ها بیشتر توجه می­کند (مدی، 1976).

    به طور کلی وقتی میزان عزت نفس بالا باشد، فرد فعالیت ........................................

 

[1] . self - esteem

[2] -William James

[3] -Cooper

[4] -Perceived-Self

[5] - Ideal-Self

[6] -Robson

 

آیا در رابطه با پایان نامه بررسی رابطه عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشجویان سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید پایان نامه بررسی رابطه عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشجویان :

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"