مطالب
مقدمه
فصل اول
موضوع
تحقیق
اهمیت
و ضرورت تحقیق
اهداف
تحقیق
فرضیه
های تحقیق
جامعه
آماری
نمونه
آماری تحقیق و روش نمونه گیری
تعاریف
عملیاتی
فصل دوم
الف)
ادبیات تحقیق
تعریف
مدیریت
فراگرد
مدیریت:
تجزیه
فراگرد مدیریت:
کارکرد
های مدیریت:
پیشینه تفکر درباره مدیریت
پیدایش
تئوریهای مدیریت
مکا
تب کلاسیک مدیریت
مکتب
بوروکراسی
آموزش
و پرورش و اهمیت آن :
مدیریت
آموزشی:
مدیریت
آموزشی یعنی مهارت در امور استخدامی :
مدیریت
آموزشی یعنی مهارت در ارزشیابی:
ضرورت
و اهمیت مدیریت آموزشی:
وظایف
مدیران آموزش و پرورش
مهارت
های مورد نیاز مدیران مدارس
پیشینه
تحقیق
فرضیه
تحقیق
نتیجه
گیری تحقیق
نتایج
تحقیق
هدف
تحقیق
فرضیه
های تحقیق
فصل سوم
نوع
تحقیق:
جامعه
آماری
حجم
نمونه
روش
نمونه گیری
ابزار
اندازه گیری
روش
های جمع آوری اطلاعات و داده های تحقیق
روش
تجزیه و تحلیل آماری
طرح
تحقیق
مقدمه
اگر چه موضوع مدیریت همزاد زندگی انسان بوده و از آغاز پیدایش با او بوده است اما در جهان امروز به علت گسترش سازمانها و افزایش ، پیچیدگی ، تراکم تکنولوژی و نیازها مورد توجه خاص قرار گرفته است. مدیریت در قرن حاضر به عنوان یک علم از جمله علوم کاربردی است و با عنایت به اهمیت این علم در اداره و رهبری سازمانها ، میتواند نقش اساسی را در بهبود و موفقیت سازمان ها بر عهده داشته باشد .
امروزه ، سرعت ، قدرت عمل و تنوع فرآورده های انسانی و صنعتی نیاز به نیروی هماهنگ کننده و مدبری بنام مدیر دارد، تا بتواند با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت ، بین همه اجزاء امکانات موجود و نیروهای سازمان هماهنگی و وحدت ایجاد کند. ( میر کمالی – سال 1373ص 15 )
آموزش و پرورش از یک سو به عنوان یک نهاد اجتماعی جلب و از سوی دیگر با مطرح شدن نظریه 3 مایه انسانی و ارزش اقتصادی آموزش و پرورش تعلیمات رسمی هر جامعه نوعی سرمایه گذاری تلقی می گردد، که بازدهی آن با نحوه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ارتباط کامل دارد.
آموزش و پرورش در جوامع مختلف میتواند با اتخاذ تدابیر و سیاستهای مناسب ضمن تحکیم و گسترش ارزشهای آن با ایجاد تغییرات رفتاری ، نوسازی ارزشهای حاکم بر جامعه را نیز ترویج نماید.
امروزه نقش مدرسه که یکی از اصول بخش های آموزش و پرورش است با اهداف دوره های گذشته اختلاف زیادی دارد، زیرا اجتماع امروز از مدرسه به عنوان یک موسسه تربیتی انتظار دارد که ضمن ایجاد تربیت اجتماعی دانش آموزش ، بتواند در پرورش افراد سازنده جهت رفع نیازهای جامعه نیز همت گمارد . بنابراین مدیریت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی و ارزیابی عوامل مربوط از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و لازم است که مدیران مدارس از اصول و فنون تعلیم و تربیت از یک طرف ، و از اصول و فنون مدیریت از طرف دیگر اطلاعات کافی داشته باشد. همین امر باعث شده است که صاحب نظران مدیریت آموزشی در نوشته ها و گفته های خود ، مدیریت آموزشی را به عنوان پر اهمیت ترین مدیریت ها معرفی نماید.
|