 |
 |
iT فـنـاوری اطـلاعـات
|
|
پروژه و پایان نامه
|
|
مقاله فارسی
|
|
کارآموزی
|
|
مقاله انگلیسی
|
|
مقاله انگلیسی با ترجمه
|
|
پاورپوینت
|
|
مقالات رایگان
|
 |
فیزیک,ریاضی و آمار
|
 |
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
|
 |
مـدیــریـت
|
 |
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
|
 |
مهندسی آب , توسعه
|
 |
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
|
 |
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
|
 |
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
|
 |
نـفت , گـاز , پتروشیمی
|
 |
هنـر,گرافیک,بازیگری
|
 |
کامپیوتر , شبکه
|
 |
کشاورزی,امور دامی,طیور
|
 |
پروژه مالی رشته حسابداری
|
 |
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
|
 |
پروژه آماده برنامه نویسی
|
 |
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
|
 |
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
|
 |
تـربیـت بـدنـی,ورزش
|
 |
حــقـــوق,فــقـه
|
 |
حسابـداری,اقتـصـاد
|
 |
خودرو سازی
|
 |
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
|
 |
روانـشناسی,علوم تـربیتی
|
 |
رشته صنایع غذائی
|
 |
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
|
 |
زیست شناسی
|
 |
زبـان,ادبیــات
|
 |
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
|
 |
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
|
 |
عمران,معماری,شهرسازی
|
 |
روابط عمومی ، ارتباطات
|
|
|
 |
|
|
پشتیبانی سایت(
پورهادی ) |
09361810592 |
|
ساعات
پاسخگوئی |
8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30 |
|
سامانه پیام کوتاه |
1293
2040 5000 |
|
|
|
|
آخرین به روزرسانی
آخرین به روزرسانی:
|
|
|
|
نظرات کاربران
(0 پست)
|
در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید |
|
# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
|
|
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
|
موجود در انبار:
بله
|
|
|
فهرست مطالب
چكيده
فصل اول : كليات تحقيق
1-1 مقدمه.1
2-1 بيان مسئله.6
3-1 اهميت و ارزش تحقيق10
4-1 اهداف تحقيق14
5-1سوالهاي تحقيق.15
6-1فرضيه هاي تحقيق17
7-1 متغيرهاي تحقيق..18
8-1 تعاريف نظري و عملياتي19
فصل دوم: ادبيات و پيشينه تحقيق
1-2 مقدمه..22
2-2فناوري اطلاعات و ارتباطات چيست .24
3-2 كاربريICT در آموزش32
4-2 شيوه هاي ياددهي ـ يادگيري مبتني بر ICT..40
5-2 نقش ICT در يادگيري.49
6-2توانمنديهاي فناوري54
7-2قابليت هاي فناوري در آموزش.58
8-2 نظرات مثبت و منفي درباره اثرات رايانه در آموزش..66
9-2موانع و راهكارهاي توسعه بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات از ديد صاحبنظران..69
10-2 اهميت يادگيري الكترونيكي در آموزش.76
11-2كاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش.77
12-2 ديدگاه ها درباره فناوري اطلاعات و آموزش.79
13-2 رويكردهاي كاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
14-2مفاهيم نظريه هاي يادگيري..83
15-2 رابطه فناوري اطلاعات با عناصر موثر در درتدريس..90
16-2جايگاه كاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي ـ يادگيري.98
17-2 فناوري اطلاعات و ارتباطات و نقش فراگيران..102
18-2 مهارت هاي مهم در عصركاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات .103
19-2 رويكردهاي كارآموزي مهم در عصر كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات .
20-2چشم اندازها و چالش هاي فراروي يادگيري مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات115
21-2برنامه ريزي استراتژيك براي كاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات121
22-2 فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش..122
23-2 نقش معلم در عصرفناوري اطلاعات و ارتباطات125
24-2زمينه هاي اثربخشي فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش..128
25-2 كاركردهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات براي آموزش و پرورش132
26-2 تحليل ورود فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش133
27-2 فوايد كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش..136
28-2 توصيه هاي كاربردي براي فعال نمودن فناوري اطلاعات و ارتباطات در مدارس.143
29-2 چگونه معلمان زمينه كاربردي فناوري اطلاعات و ارتباطات رادر كلاس فراهم كنند..146
30-2بازنگري پژوهش هاي انجام شده 148
1-30-2 پژوهشهاي انجام شده در داخل كشور..148
2-30-2 پژوهش هاي انجام شده در خارج از كشور..157
فصل سوم: روش تحقيق
1-3مقدمه.163
2-3نوع تحقيق..164
3-3توصيف آزمودنيهاي تحقيق..165
3-3-1جامعه آماري.165
3-3-2نمونه آماري..166
4-3روش نمونه گيري و برآورد حجم نمونه 166
5-3 روش گردآوري داده ها واطلاعات167
6-3 ابزار گردآوري داده ها و اطلاعات ..168
7-3 روايي و پايايي ابزار گردآوري اطلاعات 170
8-3 روش اجراي كار..171
9-3 روش هاي آماري تجزيه و تحليل داده ها172
فصل چهارم :
1-4مقدمه..173
2-4اطلاعات توصيفي ويژگيهاي افراد مورد مطالعه174
3-4 بررسي ويژگيهاي توصيفي پرسشنامه180
3-4-1 تجزيه و تحليل سوالهاي پژوهش183
فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري
1-4 مقدمه.202
2-5 خلاصه تحقيق202
3-5بحث و نتيجه گيري 203
4-5محدوديت هاي تحقيق.217
5-5موضوعات پيشنهادي براي تحقيقات بعدي218
6-5پيشنهادات تحقيق.219
1-6-5 پيشنهادات پژوهش تحقيق.219
2-6-5پيشنهادات كاربردي تحقيق220
منابع و مآخذ
الف: منابع فارسي..222
ب: منابع انگليسي..234
پيوست
پرسشنامه
نمودارها
جدولها
ضريب آلفاي كرونباخ
فهرست شكل ها
شكل شماره (1-2) انواع تعامل در يادگيري الكترونيكي.46
شكل شماره (2-2) رابطه ي يادگيري الكترونيكي و ابعادICT..48
شكل شماره (3-2)الگوي تعاملي تدريس و يادگيري..91
شكل شماره (4-2) نقشه مفهومي ابعاد وارکان محيط يادگيري جايگاه فاوا.101
شكل شماره (5-2)چارچوب مهارتهاي معلم در كاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات.104
شكل شماره (6-2)رويكردهاي كارآموزی معلمان..113
فهرست جداول
جدول شماره (2-1) موانع كاربرد رايانه ..70
جدول شماره (2-2) مقايسه رويكرد در رفتارگرايي ، شناخت گرايي و ساخت گرايي..87
جدول شماره (3-2)مهارت هاي زيربنايي و سخت افزاري..108
جدول شماره (4-2) نقش هاي چهارگانه در زمينه كاربرد فناوري اطلاعات در مدارس..124
جدول شماره (1-3) توزيع فراواني جامعه آماري معلمان.165
جدول شماره (2-3)توزيع فراواني نمونه آماري معلمان166
جدول شماره (3-3)روش نمونه گيري پژوهش..167
جدول شماره (4-3)توزيع سوالات پرسشنامه بر اساس مولفه هاي آن169
جدول شماره (5-3) نمره گذاري طيف ليكرت169
جدول شماره (6-3)تعيين ضريب آلفاي كرونباخ گويه هاي پژوهش171
جدول شماره (1-4)توزيع فراواني افراد نمونه بر حسب جنسيت174
جدول شماره (2-4)توزيع فراواني افراد نمونه بر حسب سن..176
جدول شماره (3-4)توزيع فراواني افراد نمونه بر حسب سطح تحصيلات..177
جدول شماره (4-4)توزيع فراواني افراد نمونه بر حسب سابقه كار.178
جدول شماره (5-4) توزيع فراواني افراد نمونه بر حسب محل كار 179
جدول شماره (6-4)مشخصه هاي آماري پاسخ افراد نمونه در ميزان استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات.180
جدول شماره (7-4)مشخصه هاي آماري پاسخ افراد نمونه در ميزان مهارت استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات.182
جدول شماره (8-4) مشخصه هاي آماري افراد گروه نمونه در ميزان استفاده از ICT.184
جدول شماره (9-4) نتايج آزمون T تك نمونه اي براي مقايسه ميزان استفاده از ICT.185
جدول شماره (10-4) مشخصه هاي آماري افراد گروه نمونه در ميزان مهارت استفاده از ICT186
جدول شماره (11-4) نتايج آزمونT تك نمونه اي براي مقايسه ميزان مهارت استفاده از ICT187
جدول شماره (12-4) مشخصه هاي آماري افراد گروه نمونه بر حسب جنسيت در ميزان استفاده از ICT188
جدول شماره (13-4) نتايج آزمون T مستقل براي مقايسه ميزان استفاده از ICT بين دو گروه از معلمان در فرايند ياددهي ـ يادگيري188
جدول شماره (14-4) مشخصه هاي آماري افراد گروه نمونه بر حسب مدرك تحصيلي در ميزان استفاده از ICT190
جدول شماره (15-4) نتايج آزمون Tمســـــــتقل براي مقايسه ميزان استفاده از ICT بين دو گروه از معلمان 191
جدول شماره (16-4)مشخصه هاي آماري افراد گروه نمونه بر حسب محل خدمت در ميزان استفاده از ICT192
جدول شماره (17-4) نتايج آزمون Tمستقل براي مقايسه ميزان استفاده از ICT بين دو گروه از معلمان شهري و روستايي..193
جدول شماره(18-4) مشخصه هاي آماري افراد گروه نمونه بر حسب تسلط به زبان انگليسي در ميزان استفاده از ICT در تدريس.194
جدول شماره (19-4) نتايج آزمون Tمستقل براي مقايسه ميزان استفاده از ICT در فرايند ياددهي ـ يادگيري..195
جدول شماره (20-4) مشخصه هاي آماري افراد گروه نمونه بر حسب مدت زمان گذراندن دوره كارآموزي ICT در ميزان استفاده از ICT در فرايند ياددهي ـ يادگيري196
جدول شماره (21-4) نتايج آزمون Tمستقل براي مقايســه ميزان استفاده معلمان دوره ديده و نديده ICT197
جدول شماره (22-4) مشخصه هاي آماري افراد گروه نمونه بر حسب سابقه كار در ميزان استفاده از ICT در فرايند ياددهي ـ يادگيري..198
جدول شماره (23-4) نتايج تحليل واريانس (ANova) سابقه كار معلمان.199
جدول شماره (24-4) مشخصه هاي آماري افراد گروه نمونه بر حسب رشته تحصيلي در ميزان استفاده از ICT در فرايند ياددهي ـ يادگيري.200
جدول شماره (25-4)نتايج تحليل واريانس(ANova) رشته تحصيلي معلمان در ميزان استفاده از ICT در فرايند ياددهي ـ يادگيري201
جدول شماره (26-4) نتايج آزمون تعقيبي توكي براي مقايسه دو جدول ميانگين ها 201
فهرست نمودارها
نمودار شماره(1-4) توزيع فراواني افراد نمونه بر حسب جنسيت..175
نمودار شماره(2-4) توزيع فراواني افراد نمونه بر حسب سن.176
نمودار شماره(3-4) توزيع فراواني افراد نمونه بر حسب تحصيلات..177
نمودار شماره(4-4) توزيع فراواني افراد نمونه بر حسب سابقه كار.178
نمودار شماره(5-4) توزيع فراواني افراد نمونه بر حسب محل كار179
چكيده
پژوهش حاضر با هدف بررسي ميزان استفاده معلمان از فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي ـ يادگيري در مدارس راهنمايي شهرستان اردستان مي باشد.
روش تحقيق در اين پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي است . جامعه آماري اين پژوهش را كليه معلمان مدارس راهنمايي شهرستان اردستان تشكيل داده اند كه با بهره گيري از جدول كرجسی مورگان ، 181 نفر به عنوان نمونه آماري انتخاب شده اند . روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي است .
ابزار اصلي جمع آوري داده ها ، پرسش نامه محقق ساخته از نوع بسته پاسخ كه شامل 20 گويه با مقياس 4 درجه ليكرت بوده است.
براي برآورد روايي پرسشنامه از روايي محتوا استفاده شده است و ضريب پايايي پرسشنامه با استفاده از ضريب آلفاي كرونباخ 92% محاسبه گرديد .
از آمار توصيفي و استنباطي در محيط Spss16 براي تجزيه و تحليل پرسشنامه استفاده گرديد . در آمار توصيفي از فراواني ، درصد فراواني ، ميانگين ، انحراف استاندارد، خطاي استاندارد ميانگین و و ترسیم نمودار ستوني و در سطح آمار استنباطي از آزمون t تك نمونه اي ، t مستقل ، تحليل واريانس يك طرفه ، آزمون توكي استفاده شده است . نتايج تجزيه و تحليل داده هاي بدست آمده نشان داد كه ميزان استفاده معلمان از فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي ـ يادگيري كمتر از وضع مطلوب است . ميزان مهارت استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي ـ يادگيري در نزد معلمان از وضع مطلوب كمتر است همچنين ميزان استفاده معلمان از فناوري اطلاعات و ارتباطات با ويژگي هاي جمعيت شناختي ( جنسيت ، ، محل خدمت ، تسلط به زبان انگليسي ، رشته هاي تحصيلي ، گذراندن دوره هاي آموزشي ICT ) رابطه و تفاوت معناداري مشاهده شده است اما در مدرک تحصیلی، سابقه خدمت معلمان تفاوت و رابطه معنی داری مشاهده نشده است . با توجه به يافته ها لازم است مسئولين آموزش و پرورش شهرستان اردستان معلمان را در كارگاهایي كه نحوه تدريس با استفاده از ICT را آموزش مي دهند شركت داده تا آنان با روشهاي موثر و جديد آموزشي آشنا شوند تا در آينده بتوانند آن را در ادامه آموزش و تدريس به كار ببرند.
كليد واژه : معلمان ، ميزان استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات ، مهارت استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات ، فرايند ياددهي ـ يادگيري
|
|
آیا در رابطه با بررسي ميزان استفاده معلمان از فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي ـ يادگيري در مدارس راهنمايي سوالی دارید؟
برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.
|
|
|
|
|
پرداخت آنلاین
سايت تحقيق سرا
توسط
|

|

|
انجام میشود
.
|
پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی
کشور
|
|
|
|