Ùهرست مطالب
پیشگÙتار
مقدمه
موقعیت شرکت
تاریخچه شرکت
خودروهای تولیدی شرکت
خودروهایی که در گذشته تولید شده
تولیدات Ùعلی شرکت
تولیدات آینده شرکت
سالن اصلی تولید بدنه
خط تولید پرایدGTX
پانل های کنترل
تئوری کار در سالن تولید بدنه
دستگاههای جوشCO2
دستگاه جوش آرگون
کاربردهای سیلر
پمپ سیلر
سالن رنگ
جداول رنگ آمیزی
ایمنی و بهداشت
جلوگیری از انÙجار Ùˆ اشتعال
بهینه سازی در تولید بدنه
نتیجه گیری
خلاصه Ùعالیت های انجام گرÙته :
گزارش Ùوق در مدت تقریباً 40 روز در شرکت پارس خودرو تدوین گردیده است در این مدت از چندین سالن دیدن بعمل آوردم Ùˆ با طرز کار دستگاههای صنعتی مختل٠آشنا شدم Ùˆ همچنین آزمایشی در مورد بهینه سازی انجام گرÙت.
اولین سالنی Ú©Ù‡ مورد بازدید قرار گرÙت سالن تولید بدنه خودروی پراید GTX بودکه در آن دستگاههای متنوعی مانند پمپ های سیلرزنی Ùˆ دستگاههای جوش مختل٠کابرد داشت. سالن دومی Ú©Ù‡ در آن Ùعالیت داشتم سالن مخصوص رنگ بود Ú©Ù‡ سالن بسیار پیشرÙته Ùˆ با کارایی بالا نشان Ù…ÛŒ داد.
در سالن مربوطه به سالن بدنه آزمایشی توسط اینجانب انجام گرÙت Ú©Ù‡ درآن به وسیله پانل اصلی تعداد تولید Ùˆ سهم هر بخش در سرعت تولید بدنه ها را ثبت نمودم Ú©Ù‡ Ù…ÛŒ توان به وسیله نتایج Øاصل از آن Ù…ÛŒ توان به سرعت تولید بدنه اÙزود.
پیشگÙتار :
مطالب Ùوق توسط اینجانب در طول مدت 288 ساعت کارآموزی در شرکت سهامی عام پارس خودرو تهیه گردیده است. با توجه به اینکه ثبت رÙت Ùˆ آمد Ùˆ ثبت Øضور در شرکت مربوط به وسیله دستگاههای الکترونیکی Ùˆ زمان سنجی انجام Ù…ÛŒ شد.
Øضور اینجانب در Ú©Ù„ مدت در Ù…ØÙ„ ضروری بوده Ùˆ سعی کردم مطالبی را گردآوری نمایم Ú©Ù‡ در بالا بردن اطلاعات دوستان عزیزی Ú©Ù‡ اØیاناً گزارش Ùوق را مطالعه Ù…ÛŒ نمایند مثمر ثمر واقع شود.
با توجه به اینکه اینجانب تجربه مطالعه گزارشات کارآموزی متعددی را داشته ام Ùˆ با توجه به این مطلب Ú©Ù‡ دوستان عزیز نیز زØمات زیادی را برای تهیه گزارشات Ùوق متØمل شده بودند اما در اکثر گزارشات یک نکته منÙÛŒ خودنمایی Ù…ÛŒ کرد Ùˆ آن نکته این بود Ú©Ù‡ مطالب ارائه شده از طریق خواندن گزارشات قابل انتقال نبودند به دلیل اینکه یا به صورت آمار Ùˆ ارقام بودند یا مطالب در Ø³Ø·Ø Ø¨Ø³ÛŒØ§Ø± بالایی تهیه شده بودند Ú©Ù‡ قابل لمس نبودند. پس اینجانب با در نظر گرÙتن شرایط Ùوق سعی کردم گزارشی را ارائه دهم Ú©Ù‡ در Øد امکان مطالبی را برای استÙاده دیگر دانشجویان در بر داشته باشد چون تØقیق Ùوق در یک کارخانه خودروسازی انجام گردیده Ú©Ù‡ لمس آن برای بعضی دوستان مقدور نمی باشد بنده سعی کردم Ú©Ù‡ کلیه چیزهایی را Ú©Ù‡ موÙÙ‚ به درک آنها شده ام بر روی صÙØÙ‡ کاغذ بیاورم.
اینجانب در طول مدت تقریباً 40 روز کاری مطالب بسیار Ùراوان Ùˆ آموزنده ای را ÙراگرÙتم Ú©Ù‡ تقریباً غیر قابل قیاس با مدت 2 سال تØصیل من در دانشگاه Ù…ÛŒ باشدچرا Ú©Ù‡ در دروس مهم کارگاهی استادان Ù…Øترم میلی به انتقال آموخته های خود به دانشجو نشان نمی دادند این مطالب را در قیاس با کارکنان Ùˆ مهندسان بخش نت سالن بدنه پراید بیان Ù…ÛŒ نمایم. زیرا اÙراد نامبرده با اینکه مسئولیتی نسبت به اینجانب نداشتند Ùˆ وظای٠بسیار سنگینی هم بر دوش داشتند دلسوزانه تجارب چندین ساله خود را به یک Ùرد دانشجو انتقال Ù…ÛŒ دادند. Ú©Ù‡ در همین جا نهایت تقدیر Ùˆ تشکر را از ایشان به عمل Ù…ÛŒ آورم Ùˆ همچنین مسئولان کتابخانه مهندسی شرکت Ú©Ù‡ کتاب های Ù†Ùیس Ùˆ رÙرنس های با ارزشی در مورد صنعت اتومبیل را در مجموعه خویش جای داده بودند کمال تشکر را Ù…ÛŒ نمایم Ùˆ همچنین از مسئولان بخش آموزش به دلیل Ú©Ù…Ú© به بنده تشکر Ù…ÛŒ کنم. البته مسئول کتابخانه بخش آموزش Ú©Ù‡ اینجانب به کتب Ùˆ اطلاعات موجود در بخشی Ú©Ù‡ ایشان مسئولیتش را داشتند نیاز Ùراوان داشتم با اینجانب همکاری نمی کردند Ùˆ در اکثر اوقاتی Ú©Ù‡ زمان کار کتابخانه بود Øضور نداشتند Ú©Ù‡ شاید همکاری با بنده در Øوزه وظای٠ایشان نبوده است در Ú©Ù„ بایسته است کمال تشکر را از عزیزانی Ú©Ù‡ مرا در یادگیری مهارتهای ÙÙ†ÛŒ یاری نمودند تشکر کنم Ùˆ امیدوارم روزی بتوانم دین خویش را به شرکت Ùوق ادا نمایم.
|