محتویات سبد
(خالی)

پرداخت >>
صفحه اصلی ثبت نام انتقال وجه اینترنتی راهنمای خرید دانلود کسب درآمد توسط تحقیق سرا پروژه های رایگان لیست کامل آرشیو سایت اقلام موجود تماس با ما

iT فـنـاوری اطـلاعـات
فیزیک,ریاضی و آمار
مـهندسی شیـمی,شیمی,پـالایش
مـدیــریـت
مهندسی پزشکی ,پزشـکـی,بـهداشـت
مهندسی آب , توسعه
مهندسی صنایع,صنعت,نساجی
مکانیک,هوافضا,متالوژی,نانو
محیط زیست,نیروگاه,انـرژی
نـفت , گـاز , پتروشیمی
هنـر,گرافیک,بازیگری
کامپیوتر , شبکه
کشاورزی,امور دامی,طیور
پروژه مالی رشته حسابداری
پروژه کارآفرینی ، طرح توجیهی
پروژه آماده برنامه نویسی
بـرق,الکتـرونیک,مخـابرات
تــاریــخ,جــــغرافـیـا
تـربیـت بـدنـی,ورزش
حــقـــوق,فــقـه
حسابـداری,اقتـصـاد
خودرو سازی
دینـی,اخـلاق,فـلسفـه
روانـشناسی,علوم تـربیتی
رشته صنایع غذائی
زمـیـن شنـاسی,مـعـدن
زیست شناسی
زبـان,ادبیــات
علـوم اجتمـاعی,مشـاوره
روش تحقیق و پایان نامه
مقاله فارسی
کارآموزی
مقاله انگلیسی
مقاله انگلیسی با ترجمه
پاورپوینت
مقالات رایگان
علـوم سیـاسی,بیـن الملـل
عمران,معماری,شهرسازی
روابط عمومی ، ارتباطات

پشتیبانی سایت( پورهادی )

09361810592

ساعات پاسخگوئی

8:30 الی 15:00 ، 16:00 الی 22:30

سامانه پیام کوتاه

1293 2040 5000


آخرین به روزرسانی

آخرین به روزرسانی:



صفحه اصلی / علـوم اجتمـاعی,مشـاوره / روش تحقیق Ùˆ پایان نامه
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

عنوان محصول :

پایان نامه بررسی مقایسه شادکامی و سبک¬های مقابله¬ای در دانشجویان دانشگاه پیام نور رابر


امتیاز به این محصول
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
خیلی بد

(تعداد رای: 9)

نظرات کاربران (0 پست)

در صورتی که مایل به خرید این محصول هستید ابتدا باید آن را به سبد خرید اضافه کنید

# این محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میگردد .
# در صورتی که دارای ایمیل شخصی نمیباشید لینک دانلود در قسمت دانلود فروشگاه قرار میگیرد .
# این محصول پس از پرداخت موفق طی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت آینده طبق فهرست ذیل ارسال میگردد .
قیمت: ۱۸,۳۰۰ تومان
موجود در انبار: بله

تعداد صفحات: 90 صفحه
نوع فایل ارسالی:
توضیحات: دارای پاورقی ، کار جدید و تخصصی
کد محصول : fahim5

فهرست مندرجات

  

فصل اول

 Ú©Ù„یات پژوهش

1-1-مقدمه

1-2-بیان مسأله

1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش

1-4-اهداف پژوهش

1-5-فرضیه­Ù‡Ø§ÛŒ پژوهش

1-6-تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و واژگان

تعاریف نظری:

تعاریف عملیاتی:

فصل دوم

 Ù…بانی نظری Ùˆ پيشينه پژوهش

2-1-شادکامی (تعاریف و مفاهیم)

2-2-شادکامی و مثبت اندیشی

2-3-شخصیت برون گرا و شادکامی

2-4-شادکامی و موفقیت

2-5-نظریه­Ù‡Ø§ÛŒ شادکامی

2-6-عوامل مؤثر بر شادکامی

2-6-1-شناخت

2-6-2-شخصیت

2-6-3-عزت نفس

2-6-4-اعتقادات مذهبی

2-6-5-سرمایه اجتماعی[1]

2-6-7-فعالیت­Ù‡Ø§ÛŒ اوقات فراغت

2-6-8-وضعیت اقتصادی

2-6-9-سلامت

2-6-10-جنسیت

2-7-موانع شادکامی

2-8-پیشینه شادکامی

2-9-جاده شادکامی

جزء هیجانی:

جزء اجتماعی:

2-10-سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒ (تعاریف Ùˆ کاربرد)

انواع مقابله‌هاي كارآمد

مقابله متمركز بر مسئله

مقابله فعال:

مقابله مبتني بر برنامه‌ريزي:

مقابله بردبارانه:

مقابله جستجوي حمايت اجتماعي كارآمد:

مقابله متمركز بر هيجان

مقابله مبتني بر جستجوي حمايت عاطفي:

مقابله مبتني بر تفسير مجدد مثبت

مقابله مبتني بر مذهب:

مقابله مبتني بر پذيرش:

مقابله‌هاي ناكارآمد Ùˆ غيرمفيد

پرداختن به احساسات دردناك از طريق تفكر آرزومندانه:

استفاده از دارو براي فرار از رنج:

تفكر منفي:

رفتارهاي تكانشي:

عدم درگيري ذهني و رفتاري:

مقابله به صورت انكار

 2-11-مروری بر پژوهش­Ù‡Ø§ÛŒ انجام شده

 ÙØµÙ„ سوم

 Ø±ÙˆØ´ پژوهش

3-1-مقدمه:

3-2-روش پژوهش:

3-3-جامعه آماری و نمونه مورد پژوهش:

جامعه آماری:

نمونه­Ø¢Ù…اری:

3-4-ابزار اندازه­Ú¯ÛŒØ±ÛŒ پژوهش:

پرسشنامه شادكامي آكسفورد:

روایی و پایایی:

روایی:

 

پایایی:

3-5-روش تجزیه Ùˆ تحلیل داده­Ù‡Ø§:

 ÙØµÙ„ چهارم

 ØªØ¬Ø²ÛŒÙ‡ Ùˆ تحلیل داده­Ù‡Ø§

4-1-مقدمه

4-2-بررسی فرضیه­Ù‡Ø§ÛŒ پژوهش

فرضیه اول پژوهش:

جدول شماره (1): آزمون تحلیل واریانس یکراهه برای بررسی شادکامی بر حسب رشته تحصیلی

جدول (1-1) آزمون تعقیبی توکی برای بررسی شادکامی بر حسب رشته تحصیلی

جدول شماره (1-2)، ترتیب میانگین شادکامی بر حسب رشته تحصیلی

فرضیه دوم پژوهش

جدول شماره (2)ØŒ ميانگين Ùˆ انحراف معيار سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒ بر حسب رشته تحصیلی

فصل پنجم

 Ø¨Ø­Ø« Ùˆ نتیجه­Ú¯ÛŒØ±ÛŒ

5-1-مقدمه:

5-2-بحث Ùˆ نتیجه­Ú¯ÛŒØ±ÛŒ:

5-3-پیشنهادات

5-4-محدودیت­Ù‡Ø§

منابع

منابع خارجی

پیوست

پرسشنامه

پرسشنامه الف: پرسشنامه شادکامی

پرسشنامه ب: پرسشنامه سبک های مقابله­Ø§ÛŒ

 

فهرست جداول

جدول (1): آزمون تحلیل واریانس یکراهه برای بررسی شادکامی بر حسب رشته تحصیلی................57

جدول (1-1): آزمون تعقیبی توکی برای بررسی شادکامی بر حسب رشته تحصیلی.................58

جدول(1-2-): ترتیب میانگین شادکامی بر حسب رشته تحصیلی.....................59

جدول (2): ميانگين Ùˆ انحراف معيار سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒ بر حسب رشته تحصیلی..............59

 

بخش هایی از پایان نامه "بررسی مقایسه شادکامی Ùˆ سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒ در دانشجویان دانشگاه پیام نور رابر"

چکیده:

شادماني Ùˆ نشاط به عنوان يكي از مهم‌ترين نيازهاي رواني، نه تنها تأثيرات عمده‌اي بر شكل‌گيري شخصيت Ùˆ زندگي انسان دارد، بلكه اهميّت زيادي در سلامت رواني Ùˆ مقابله با مشكلات دنياي امروز دارد. هدف از مطالعه حاضر ارزیابی Ùˆ مقایسه شادکامی Ùˆ سبک های مقابله­Ø§ÛŒ در بین دانشجویان رشته علوم تربیتی Ùˆ روانشناسی Ùˆ سایر رشته­Ù‡Ø§ در دانشگاه پیام نور رابر Ù…ÛŒ­Ø¨Ø§Ø´Ø¯. روش پژوهش توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور رابر تشکیل داده است Ùˆ نمونه برابر با 150 نفر Ù…ÛŒ باشد. در این پژوهش برای جمع­Ø¢ÙˆØ±ÛŒ داده­Ù‡Ø§ از دو پرسشنامه شادکامی آکسفورد Ùˆ سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒ اندلر Ùˆ پارکر (1990) استفاده گردیده است. برای تجزیه Ùˆ تحلیل اطلاعات پژوهش حاضر از آمار توصیفی Ùˆ استنباطی استفاده شد. در سطح توصیفی شاخص­Ù‡Ø§ÛŒÛŒ چون میانگین Ùˆ انحراف استاندارد Ùˆ در سطح استنباطی نیز از آزمون آنالیز واریانس یک طرفه برای مقایسه میانگین برای گروه­Ù‡Ø§ استفاده شد. نتايج حاصل از تحليل داده‌هاي اين پژوهش نشان مي‌دهد وضعيت نشاط Ùˆ شادي دانشجويان سه رشته تحصیلی علوم تربیتی، روانشناسی Ùˆ سایر رشته­Ù‡Ø§ در حد مطلوب قرار دارد. بین دانشجویان علوم تربیتی Ùˆ روانشناسی با تفاوت میانگین 32/1 در سطح معناداری 066/0 تفاوت معناداری مشاهده نشد. اما تفاوت میانگین دانشجویان علوم تربیتی با سایر رشته­Ù‡Ø§ 98/3 در سطح 0001/0 Ùˆ دانشجویان روانشناسی با سایر رشته­Ù‡Ø§ با تفاوت میانگین 30/5 در سطح معناداری 0001/0 را نشان Ù…ÛŒ­Ø¯Ù‡Ù†Ø¯ Ú©Ù‡ فرض تفاوت شادکامی این دو گروه را تأیید Ù…ÛŒ­Ú©Ù†Ø¯. همچنین نتایج در این پژوهش حاکی از بالاترین استفاده از سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒ در دانشجویان سایر رشته­Ù‡Ø§Ø³Øª. اما به لحاظ آماری نمی­ØªÙˆØ§Ù† بیان داشت Ú©Ù‡ دانشجویان گروه­Ù‡Ø§ÛŒ مختلف تحصیلی، در استفاده از سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒ تفاوت معناداری ندارند.

 

واژگان کلیدی: شادکامی، سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒØŒ دانشجویان

1-1-مقدمه

دیوید مایرز[1](1995)ØŒ نویسنده کتاب به دنبال شادکامی؛ Ú†Ù‡ کسی شاد است Ùˆ چرا  «Ø´Ø§Ø¯Ú©Ø§Ù…ÛŒ[2] را چنین تعریف Ù…ÛŒ کند حس خوشی؛ احساس اینکه زندگی درکل، به خوبی Ùˆ خوشی ادامه Ù…ÛŒ­ÛŒØ§Ø¨Ø¯. او Ù…ÛŒ نویسد Ú©Ù‡ این احساس از طریق رسیدن به چیزهای خیلی زیاد Ùˆ برجسته به دست نمی­Ø¢ÛŒØ¯­Ø› ‌بلکه، لذت­Ù‡Ø§ÛŒ Ú©ÙˆÚ†Ú©ØŒ بیشتر Ù…ÛŒ توانند ما را شادمان سازند مطالعات Ùˆ پژوهش­Ù‡Ø§ÛŒ روان­Ø´Ù†Ø§Ø³Ø§Ù† در سال های اخیر، نشان Ù…ÛŒ­Ø¯Ù‡Ø¯ Ú©Ù‡ اگر مردم، عوامل شادکامی نسبتاً پایدار (مانند همسر یا دوستانی مهربان Ùˆ حمایت کننده، شغلی سالم Ùˆ سازنده، برنامه تفریحی لذت بخش Ùˆ منظم) را با شادی­Ù‡Ø§ÛŒ Ú©ÙˆÚ†Ú© Ùˆ گذرا ( نظیر گرفتن نمره خوب یا تشویق کاری، رفتن به گردش یا مسافرتی کوتاه مدت) بیامیزند، به بالاترین درجه شادکامی نائل Ù…ÛŒ­Ø´ÙˆÙ†Ø¯. مدتهاست Ú©Ù‡ ثابت شده خوشبختی به پول Ùˆ امکانات زیاد، موقعیت اجتماعی بالا، زن یا مرد بودن، از نژاد خاص بودن، برخورداری از چهره زیبا Ùˆ ... بستگی ندارد؛ چرا Ú©Ù‡ اگر نگوییم بسیاری از دارندگان عوامل یاد شده، دارای گرفتاری­Ù‡Ø§ Ùˆ رنج­Ù‡Ø§ÛŒ فراوان­ØªØ±ÛŒ از مردم عادی هستند، Ù…ÛŒ­ØªÙˆØ§Ù† گفت Ú©Ù‡ از نظر شادی پایدار Ùˆ درونی، امتیازی بر دیگران ندارند. Ø´Ú©ÛŒ نیست Ú©Ù‡ همگی ما به طور فطری، در جستجوی حالات مطلوب Ùˆ خوشایند هستیم. صفاتی چون شادی Ùˆ غم، شجاعت Ùˆ ترس، اعتماد به نفس Ùˆ خودکم بینی Ùˆ... ریشه در احساسات انسان­Ù‡Ø§ دارند. احساسات نیز در جای خود، شخصیت افراد را Ø´Ú©Ù„ Ù…ÛŒ­Ø¯Ù‡Ù†Ø¯Ø› چرا Ú©Ù‡ این احساسات، محرّکی برای تعامل ما با محیط پیرامونمان هستند Ú©Ù‡ اگر از تعادل مناسبی برخوردار باشند، سبب تصمیم­Ú¯ÛŒØ±ÛŒ های درست Ùˆ منطقی در مشکلات زندگی Ù…ÛŒ­Ø´ÙˆÙ†Ø¯ Ùˆ موفّقیت را در انجام شدن کارها به دنبال خواهند داشت.

    مفهوم مقابله[3] از دهه­Ù‡Ø§ÛŒ گذشته به طور رسمی در حوزه روان­Ø´Ù†Ø§Ø³ÛŒ مطرح شده است. Ùˆ Ø·ÛŒ سال های اخیر مطالعات زیادی در خصوص فرایند مقابله Ùˆ انواع سبک های مقابله­Ø§ÛŒ انجام شده است. پژوهش­Ù‡Ø§ÛŒ اخیر نشان داده­Ø§Ù†Ø¯ Ú©Ù‡ نوع راهبرد مقابله­Ø§ÛŒ مورد استفاده فرد نه تنها سلامت روانی، بلکه بهزیستی جسمانی ÙˆÛŒ را نیز تحت تأثیر قرار Ù…ÛŒ­Ø¯Ù‡Ø¯ (پکنهام، 2001Ø› ایرلند Ùˆ همکاران، 2005Ø› زیدنر Ùˆ اندلر، 1997). سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله به رفتارهایی Ù…ÛŒ­Ú¯ÙˆÛŒÙ†Ø¯ Ú©Ù‡ شخص در پاسخ به عامل استرس­Ø²Ø§ از خود بروز Ù…ÛŒ­Ø¯Ù‡Ø¯ Ùˆ ممکن است ذهنی باشد یا عینی. مثلاً پیرلین Ùˆ اسکولر (1978) بیان کرده­Ø§Ù†Ø¯ Ú©Ù‡ مقابله عبارت از هر گونه پاسخی است Ú©Ù‡ در برابر ناملایمات زندگی داده Ù…ÛŒ­Ø´ÙˆØ¯ Ùˆ از ناراحتی عاطفی جلوگیری Ù…ÛŒ­Ú©Ù†Ø¯ یا فرد را از آن مصون Ù…ÛŒ دارد، یا بر آن چیره Ù…ÛŒ­Ú¯Ø±Ø¯Ø§Ù†Ø¯ (محمدی، 1386). بنابراین با توجه به مطالب فوق، پژوهش حاضر به مقایسه شادمانی Ùˆ سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒ بین دانشجویان رشته روان­Ø´Ù†Ø§Ø³ÛŒ Ùˆ علوم تربیتی Ùˆ سایر رشته­Ù‡Ø§ Ù…ÛŒ­Ù¾Ø±Ø¯Ø§Ø²Ø¯.

 

1-2-بیان مسأله

شادکامی، شامل ارزشیابی­Ù‡Ø§ÛŒ شناختی Ùˆ عاطفی است Ú©Ù‡ افراد از خود Ùˆ زندگیشان به عمل Ù…ÛŒ آورند، از جمله عوامل مؤثر بر شادکامی، سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒ کارآمد است. شادکامی Ú©Ù‡ هدف مشترک انسانهاست Ùˆ همه در تلاش برای رسیدن به آن Ù…ÛŒ­Ø¨Ø§Ø´Ø¯ (باس[4]ØŒ 2000)ØŒ ارزشیابی افراد از خود Ùˆ زندگیشان است. این ارزشیابی­Ù‡Ø§ ممکن است جنبه شناختی داشته باشد مانند قضاوت­Ù‡Ø§ÛŒ Ú©Ù‡ در مورد خشنودی از زندگی صورت Ù…ÛŒ­Ú¯ÛŒØ±Ø¯ Ùˆ یا جنبه عاطفی Ú©Ù‡ شامل خلق Ùˆ هیجاناتی است Ú©Ù‡ در واکنش به رویدادهای زندگی ظاهر Ù…ÛŒ شود. بنابراین شادکامی از چند جزء تشکیل یافته Ú©Ù‡ عبارت است از خشنودی از زندگی، خلق Ùˆ هیجانات مثبت Ùˆ خوشایند Ùˆ نبود خلق Ùˆ هیجانات منفی (داینر[5] Ùˆ همکاران؛1997).

   مالرب با طرح این پرسش Ú©Ù‡ آیا راهی وجود دارد Ú©Ù‡ بفهمیم چگونه بهترین، بیشترین Ùˆ پایدارترین شادکامی به دست Ù…ÛŒ­Ø¢ÛŒØ¯ØŸ شادکامی معنوی را یگانه شادکامی Ù…ÛŒ­Ø¯Ø§Ù†Ø¯ Ú©Ù‡ درهمه شرایط پابرجا Ùˆ زوال ناپذیر است. از نظر ÙˆÛŒ این احساس شادکامی با سختی­Ù‡Ø§ Ùˆ فشارهای روانی زندگی، همزیستی مطلوبی دارد (مالرب[6]ØŒ 1990ØŒ ترجمه توکلی، 1379).

   سبک مقابله با آن در دوره نوجوانی Ú©Ù‡ به دوره عبور از کودکی به بزرگسالی Ùˆ مقابله با چالش­Ù‡Ø§ÛŒ آن تعریف شده Ùˆ ارتباط آن با سلامت روانی از اهمیت خاصی برخوردار است (لاهمان Ùˆ جارویس[7]ØŒ 2000). روان شناسی سلامت اهمیت زیادی برای نقش سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله­Ø§ÛŒ در چگونگی سلامت جسمانی Ùˆ روانی قائل شده Ùˆ به اعتقاد شوارزور[8] Ùˆ چان به نقل از سامرفیلد Ùˆ Ù…Ú©­Ú©Ø±Ø§[9](2000)ØŒ سبک­Ù‡Ø§ÛŒ مقابله گسترده­ØªØ±ÛŒÙ† موضوع مطالعاتی در روان­Ø´Ù†Ø§Ø³ÛŒ معاصر Ùˆ یکی از مهمترین عوامل روانی- اجتماعی است Ú©Ù‡ رابط بین فشار روانی Ùˆ بیماری Ù…ÛŒ­Ø¨Ø§Ø´Ø¯.


 

[1] -Myers

[2] -Happiness

[3] - Coping

[4] - Buss

[5] -Diener

[6] - Malherbe

[7] -Lahman & Jarvis

[8] - Schwarzor

[9] -Somerfield & Mccrae

 

آیا در رابطه با پایان نامه بررسی مقایسه شادکامی Ùˆ سبک¬های مقابله¬ای در دانشجویان دانشگاه پیام نور رابر سوالی دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرم زیر استفاده نمایید.

نام شما:

پست الکترونیک:

لطفا دقیقا مشخص نمایید در مورد محصول چه اطلاعاتی می خواهید پایان نامه بررسی مقایسه شادکامی Ùˆ سبک¬های مقابله¬ای در دانشجویان دانشگاه پیام نور رابر:

 
شناسه
رمز عبور
فراموشی رمز

 برای دریافت محصول ابتدا در سایت ثبت نام کنید


پرداخت آنلاین سايت تحقيق سرا توسط

انجام میشود .

 پذیرنده کلیه عابربانکهای بانکی کشور







 



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تحقیق سرا میباشد 

Designed by "Peyman Pourhadi"