Ùهرست مطالب
Â
پیشگÙتار..........................................................................................................................................................4
روابط عمومی الکترونیک ............................................................................................................................6
Ù…Ùهوم روابط عمومی الکترونیک.................................................................................................................7
روابط عمومی الکترونیک و مدل های ارتباطی.......................................................................................8
تÙاوت های روابط عمومی الکترونیک Ùˆ سنتی.......................................................................................9
ویژگی های روابط عمومی الکترونیک.....................................................................................................10
تØقق Ùˆ اجرای واØد روابط عمومی الکترونیک....................................................................................11
روابط عمومی الکترونیک و مزیت های آن...........................................................................................13
Ù…Øدودیت ها Ùˆ مشکلات روابط عمومی الکترونیک...........................................................................14
وظای٠روابط عمومی الکترونیک...........................................................................................................15
روابط عمومی الکترونیک یک الزام.......................................................................................................16
برنامه ریزی در روابط عمومی الکترونیک...........................................................................................19
روابط عمومی الکترونیک و سایت های اینترنتی..............................................................................21
مدیریت اطلاعات در روابط عمومی الکترونیک.................................................................................23
معماری اطلاعات در روابط عمومی الکترونیک.................................................................................30
نتیجه گیری.............................................................................................................................................33
منابع ........................................................................................................................................................
یخش هایی ازابتدای Ù…Øصول:
روابط عمومي ديجيتال (Epublic relations)
با توسعه Ùˆ پيشرÙت در بخش ÙÙ† آوري اطــلاعات Ùˆ بوجود آمدن زمينه هاي مختل٠در بخش ارتباطات مجازي، امروزه Øداقل 55 ميليون Ù†Ùر در بيش از 65 كشور جــــهان بوسيله سخت اÙزار مناسب به يك شبكه جهاني به نام اينترنت متصل هستند Ùˆ Ùضاي بوجود آمده از اتصال اين اÙراد بــه هم انقلاب جديدي را در زمينه ارتباطات انساني Ùˆ اطلاع رساني نوين بوجود آورده است. با پيدايش Ùˆ Øقيقت ياÙتن دهـــكده جهاني بØØ« تبديل اين دهكده به ذهنيت جهاني Ùˆ جهاني شدن ذهن، هر روز ابعاد تازه اي به خود مي گيرد Ùˆ Øلقـه هاي واسط ارتباطات انساني نظير روابط عمومي ها در آستانه تØول جدي قرار گرÙته Ùˆ Ù…Øيط هاي مجازي، همه موانعي كه انسان Ùˆ ÙÙ† آوري را از هم دور نگاه داشته اند از ميان برده است.        Â
پيشرÙت هاي شگر٠در زمينه رشـــد ÙÙ† آوري هـاي ارتباطي سبب شده است عده اي از دانشمندان دوره نوآوري هاي جديد را موج سومي بنامند كه همه ابـــعاد وجــــودي انسان را تØت تاثير قرار داده Ùˆ در اوج اين موج، شبيه سازي يك گوسÙند در سال 1997 Ùˆ قرار دادن يك باÙت مصـنوعي در بدن انسان Ùˆ اتصال آن به كامپيوتر را از موارد مهم در تكامل تاريخي انسان قرار داده اند. Â
بايد پذيرÙت با گسترش ارتباطات مجازي مــÙاهيمي چـــون Ú¯Ùتگوهاي برخط،ارتباطات تلÙني اينترنتي، تريبونهاي آزاد مجازي، گروههاي مختل٠اينــــترنتي، وبلاگ هاي شخصي با هويت مجازي، نشريات الكترونيك Ùˆ... جايگاه ويژه اي در علوم ارتباطات بدســـت آورده اند Ùˆ اين گسترش تا آنجا پيش رÙته است كه مي توان يك سالن كنÙرانس مجازي را تصور كرد كه اÙراد شـركت كننده با پوشيدن لباس مخصوص Ùˆ دستكش هايي از جنس داده (data) با يكديگر ارتباط مجازي برقرار مي كنـند Ùˆ ديگر شركت كنندگان در اين اتاق تصاوير را بصورت تمام رخ Ùˆ سه بعدي Ùˆ بسيار نزديك به ظاهر واقعي آن مشاهـــــده مي نمايند. در اين اتاق مجازي مي توان قدم زد Ùˆ روي تخته هاي مجازي يادداشت نوشت Ùˆ بدين ترتيـــب، اÙـــراد در سراسر دنيا مي توانند به صورت مجازي با يكديگر ارتباط برقرار كنند Ùˆ با هم همكاري داشته باشند.         Â
همه اين موارد،اين موضـــوع را روشن مي سازد كه مجازي سازي Ùˆ ورود به جهان مجازي براي انسان امروز Ùˆ آينده در همه زمينه ها امري اجتنــــاب ناپذير است. پديد آمدن موجوداتي هوشمند مانند â€Ù†Ø§ÙˆØ¨Ø§ØªØ³16“ مبتني بر شبكه هاي عصبي Ùعال Ùˆ اتصال آنها به كامپيوتر هاي قدرتمند كوانــــتمي Ùˆ ورود كامپيوتر هايي با عناصري نظير DNA گستره جديدتري است كه تÙاوتهاي برخي ابعادانساني را با موجودات انســــان ســاخته هر روز كمتر مي سازد. اين موضوعات،سازمانهاي مجازي را در آينده به سازمانهايي عادي مبدل خواهد ساخت Ùˆ بيـش از 600 مـيلـــــيون نـــÙــري كه هم اكنون به پست الكترونيكي دسترسي دارند به شبكه هاي مجازي متصل خواهند شد.         Â
در كنار همه اين پيشرÙت ها در Øوزه ÙÙ† آوري اطلاعات، نوع ديگري از توسعه نيز صورت گــــرÙته است كه از آن به عنوان †انÙجار Ù…ØÙ„ كار “ ياد مي كنند. انÙجار Ù…ØÙ„ كار عنواني است كه براي جابجايي هاي انســـان Ùˆ مـــاشــيـــن در بوروكراسي اداري Ùˆ تغييرات مثبت در Øوزه زمان Ùˆ مكان در مورد اقدامات توليدي برگزيده شده است Ùˆ در اين Ù…Ùهوم مشخص نيست در آينده Ú†Ù‡ عناوين شغلي Ùˆ كاري جديدي تعري٠خواهد شد. با وجود اين تØولات مي توان Ú¯Ùت: سازگاري مديران سنتي Ùˆ روابط عمومي هاي منÙعل با دنياي جديد با مشكلات عديده اي مواجه خواهد شـد Ùˆ در ايـــن ميان روابط عمومي هاي پويا Ùˆ آگاه هستند كه مي توانند سازمان خود را را با ÙÙ† آوري هاي جديد Ùˆ تغييـرات مثبتي كه بايد ايجاد شود آشنا كنند Ùˆ به درك واقعيت هاي جديد توسط رهبران سازمانها Ùˆ كاركنان ساير واØد هـا كمك نمايند.   Â
آينده ارتباطي بشر براي انجام وظاي٠و مسووليت هاي آن به شــدت به واقعيت هاي مـــــجازي وابستــه اسـت Ùˆ روابط عمومي ها در تبيين Ù…Ùهومي كه †تكنو رايزني “ ناميده خواهد شد نقش اساسي خواهند داشت.
|