Ùهرست مطالب
Â
Ù¾ÛŒØ´Ú¯ÙØªØ§Ø±..........................................................................................................................................................4
روابط عمومی الکترونیک ............................................................................................................................6
Ù…Ùهوم روابط عمومی الکترونیک.................................................................................................................7
روابط عمومی الکترونیک و مدل های ارتباطی.......................................................................................8
ØªÙØ§ÙˆØª های روابط عمومی الکترونیک Ùˆ سنتی.......................................................................................9
ویژگی های روابط عمومی الکترونیک.....................................................................................................10
تØÙ‚Ù‚ Ùˆ اجرای ÙˆØ§ØØ¯ روابط عمومی الکترونیک....................................................................................11
روابط عمومی الکترونیک و مزیت های آن...........................................................................................13
Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ÛŒØª ها Ùˆ مشکلات روابط عمومی الکترونیک...........................................................................14
وظای٠روابط عمومی الکترونیک...........................................................................................................15
روابط عمومی الکترونیک یک الزام.......................................................................................................16
برنامه ریزی در روابط عمومی الکترونیک...........................................................................................19
روابط عمومی الکترونیک و سایت های اینترنتی..............................................................................21
مدیریت اطلاعات در روابط عمومی الکترونیک.................................................................................23
معماری اطلاعات در روابط عمومی الکترونیک.................................................................................30
نتیجه گیری.............................................................................................................................................33
منابع ........................................................................................................................................................
یخش هایی ازابتدای Ù…ØØµÙˆÙ„:
روابط عمومي ديجيتال (Epublic relations)
با توسعه Ùˆ Ù¾ÙŠØ´Ø±ÙØª در بخش ÙÙ† آوري اطــلاعات Ùˆ بوجود آمدن زمينه هاي مختل٠در بخش ارتباطات مجازي، امروزه ØØ¯Ø§Ù‚Ù„ 55 ميليون Ù†ÙØ± در بيش از 65 كشور جــــهان بوسيله سخت Ø§ÙØ²Ø§Ø± مناسب به يك شبكه جهاني به نام اينترنت متصل هستند Ùˆ ÙØ¶Ø§ÙŠ Ø¨ÙˆØ¬ÙˆØ¯ آمده از اتصال اين Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ بــه هم انقلاب جديدي را در زمينه ارتباطات انساني Ùˆ اطلاع رساني نوين بوجود آورده است. با پيدايش Ùˆ ØÙ‚يقت ÙŠØ§ÙØªÙ† دهـــكده جهاني Ø¨ØØ« تبديل اين دهكده به ذهنيت جهاني Ùˆ جهاني شدن ذهن، هر روز ابعاد تازه اي به خود مي گيرد Ùˆ ØÙ„قـه هاي واسط ارتباطات انساني نظير روابط عمومي ها در آستانه تØÙˆÙ„ جدي قرار Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ Ùˆ Ù…ØÙŠØ· هاي مجازي، همه موانعي كه انسان Ùˆ ÙÙ† آوري را از هم دور نگاه داشته اند از ميان برده است.        Â
Ù¾ÙŠØ´Ø±ÙØª هاي شگر٠در زمينه رشـــد ÙÙ† آوري هـاي ارتباطي سبب شده است عده اي از دانشمندان دوره نوآوري هاي جديد را موج سومي بنامند كه همه ابـــعاد وجــــودي انسان را ØªØØª تاثير قرار داده Ùˆ در اوج اين موج، شبيه سازي يك گوسÙند در سال 1997 Ùˆ قرار دادن يك Ø¨Ø§ÙØª مصـنوعي در بدن انسان Ùˆ اتصال آن به كامپيوتر را از موارد مهم در تكامل تاريخي انسان قرار داده اند. Â
بايد Ù¾Ø°ÙŠØ±ÙØª با گسترش ارتباطات مجازي Ù…Ù€Ù€ÙØ§Ù‡ÙŠÙ…ÙŠ چـــون Ú¯ÙØªÚ¯ÙˆÙ‡Ø§ÙŠ Ø¨Ø±Ø®Ø·ØŒØ§Ø±ØªØ¨Ø§Ø·Ø§Øª تلÙني اينترنتي، تريبونهاي آزاد مجازي، گروههاي مختل٠اينــــترنتي، وبلاگ هاي شخصي با هويت مجازي، نشريات الكترونيك Ùˆ... جايگاه ويژه اي در علوم ارتباطات بدســـت آورده اند Ùˆ اين گسترش تا آنجا پيش Ø±ÙØªÙ‡ است كه مي توان يك سالن ÙƒÙ†ÙØ±Ø§Ù†Ø³ مجازي را تصور كرد كه Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ شـركت كننده با پوشيدن لباس مخصوص Ùˆ دستكش هايي از جنس داده (data) با يكديگر ارتباط مجازي برقرار مي كنـند Ùˆ ديگر شركت كنندگان در اين اتاق تصاوير را بصورت تمام رخ Ùˆ سه بعدي Ùˆ بسيار نزديك به ظاهر واقعي آن مشاهـــــده مي نمايند. در اين اتاق مجازي مي توان قدم زد Ùˆ روي تخته هاي مجازي يادداشت نوشت Ùˆ بدين ترتيـــب، اÙـــراد در سراسر دنيا مي توانند به صورت مجازي با يكديگر ارتباط برقرار كنند Ùˆ با هم همكاري داشته باشند.         Â
همه اين موارد،اين موضـــوع را روشن مي سازد كه مجازي سازي Ùˆ ورود به جهان مجازي براي انسان امروز Ùˆ آينده در همه زمينه ها امري اجتنــــاب ناپذير است. پديد آمدن موجوداتي هوشمند مانند â€Ù†Ø§ÙˆØ¨Ø§ØªØ³16“ مبتني بر شبكه هاي عصبي ÙØ¹Ø§Ù„ Ùˆ اتصال آنها به كامپيوتر هاي قدرتمند كوانــــتمي Ùˆ ورود كامپيوتر هايي با عناصري نظير DNA گستره جديدتري است كه ØªÙØ§ÙˆØªÙ‡Ø§ÙŠ Ø¨Ø±Ø®ÙŠ ابعادانساني را با موجودات انســــان ســاخته هر روز كمتر مي سازد. اين موضوعات،سازمانهاي مجازي را در آينده به سازمانهايي عادي مبدل خواهد ساخت Ùˆ بيـش از 600 مـيلـــــيون نـــÙــري كه هم اكنون به پست الكترونيكي دسترسي دارند به شبكه هاي مجازي متصل خواهند شد.         Â
در كنار همه اين Ù¾ÙŠØ´Ø±ÙØª ها در ØÙˆØ²Ù‡ ÙÙ† آوري اطلاعات، نوع ديگري از توسعه نيز صورت Ú¯Ù€Ù€Ù€Ù€Ø±ÙØªÙ‡ است كه از آن به عنوان â€ Ø§Ù†ÙØ¬Ø§Ø± Ù…ØÙ„ كار “ ياد مي كنند. Ø§Ù†ÙØ¬Ø§Ø± Ù…ØÙ„ كار عنواني است كه براي جابجايي هاي انســـان Ùˆ مـــاشــيـــن در بوروكراسي اداري Ùˆ تغييرات مثبت در ØÙˆØ²Ù‡ زمان Ùˆ مكان در مورد اقدامات توليدي برگزيده شده است Ùˆ در اين Ù…Ùهوم مشخص نيست در آينده Ú†Ù‡ عناوين شغلي Ùˆ كاري جديدي تعري٠خواهد شد. با وجود اين تØÙˆÙ„ات مي توان Ú¯ÙØª: سازگاري مديران سنتي Ùˆ روابط عمومي هاي Ù…Ù†ÙØ¹Ù„ با دنياي جديد با مشكلات عديده اي مواجه خواهد شـد Ùˆ در ايـــن ميان روابط عمومي هاي پويا Ùˆ آگاه هستند كه مي توانند سازمان خود را را با ÙÙ† آوري هاي جديد Ùˆ تغييـرات مثبتي كه بايد ايجاد شود آشنا كنند Ùˆ به درك واقعيت هاي جديد توسط رهبران سازمانها Ùˆ كاركنان ساير ÙˆØ§ØØ¯ هـا كمك نمايند.   Â
آينده ارتباطي بشر براي انجام وظاي٠و مسووليت هاي آن به شــدت به واقعيت هاي مـــــجازي وابستــه اسـت Ùˆ روابط عمومي ها در تبيين Ù…Ùهومي كه †تكنو رايزني “ ناميده خواهد شد نقش اساسي خواهند داشت.
|