Ùهرست مطالب
مقدمه 4
مدیریتارتباطبامشتریالکترونیک 5
مدیریتدانش 6
چیستیمدیریتارتباطبامشتری 7
روندشکلگیریcrm 8
مزایایcrm 9
Ùناوریcrm 10
زمینههایقابلتوسعهدرالگوهایcrmوروشهایارزیابی 11
بانکداریامروزیوجایگاهcrmدرنظامبانکی 12
استÙادهازمنطقراداربرایارزیابیia-crm 13
شناساییÙاکتورهایریسکازادبیات 14
شرØÙاکتورهایریسک 15
نتیجهگیریوپیشنهاد 16
منابعومآخذ 17
شکل1. روندشکلگیریcrm 9
چکيده
شرکت هاي موÙÙ‚ همواره به دنبال به کارگيري روش ها Ùˆ ابزار هاي نوين به عنوان مزيت هاي رقابتي Ùˆ جهت رسيدن به توسعه Ùˆ بهبود مستمر هستند. ÙŠÚ©ÙŠ از اين ابزار ها مديريت ارتباط با مشتري است Ú©Ù‡ با توسعه ÙÙ† آوري Ùˆ ارتباطات، امروز با عنوان مديريت ارتباط مشتري الکترونيک برشمرده مي شود. اين نوع مديريت، راهبردي است Ú©Ù‡ از طريق آن، شرکتها ارتباطاتي سودمند بر پايه ارزش درياÙتي Ùˆ ادراکي مشتريان ايجاد ميکند. بي Ø´Ú© ميتوان Ú¯Ùت Ú©Ù‡ مهمترين دارايي اغلب سازمان ها مشتريان آنها هستند. مشتريان به خاطر ارتباط مستقيمي كه با اقدامات يك سازمان دارند، منبع ارزشمندي براي Ùرصت ها، تهديدات Ùˆ سوالات عملياتي مرتبط با صنعت مربوطه ميباشند .شناخت درست Ùˆ ارزيابي عملکرد ناشي از به کارگيري اين ابزار، امروزه دقدقه Ù…Øققان Ùˆ مديران شرکت هاي جهاني است. CRM ابزاري کارآمد براي بدست آوردن، نگهداري Ùˆ اÙزايش رضايت مندي مشتريان در صنايع رقابتي ميباشد. در اين مقاله به بررسي عوامل مؤثر وکليدي Ù…Ùهوم مديريت ارتباط با مشتري Ùˆ همچنين به Ø´Ø±Ø Ùاکتورهاي ريسک پياده سازي پروژه مديريت ارتباط با مشتري مي پردازيم.
واژه هاي کليدي: مديريت ارتباط با مشتري- سازمان ها- سيستم-CRM
|